یک مقام مسئول؛

شیوه نامه فروش نفت در بورس انرژی تغییر کرد

نماینده شرکت ملی نفت ایران گفت: شیوه‎نامه فروش نفت در بورس انرژی در سال ۹۸، با تغییراتی نسبت به دوره‌های پیشین ابلاغ شد.

ببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اشاره به اینکه سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک در رینگ بین الملل عرضه خواهد شد، گفت: قیمت پایه برای این دوره عرضه ۶۷ دلار و ۲۸ سنت به ازای هر بشکه تعیین شده است.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: در این دوره عرضه بر اساس شیوه‎نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت در سال ۹۸ تغییراتی نسبت به دوره‌های پیشین مشاهده می‌شود.


بیشتر بخوانید: نرخ جهانی نفت در ۲۸ اردیبهشت ۹۸/ اُفت ۴۱ سنتی قیمت نفت برنت در روز گذشته


وی مهم‎ترین تغییرات این دوره عرضه را حداقل حجم بارگیری زمینی هزار بشکه و تغییر در سازوکار قیمت‎گذاری با هدف ایجاد شفافیت و کاهش ریسک برای خریداران اعلام کرد.

به گفته تبیانیان دیگر شرایط عرضه در این دوره مانند دوره پیشین است. واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده و همچنین مقصد محموله خریداری شده آزاد است.

بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران برای  تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

حداقل حجم بارگیری زمینی محموله های نفتی به هزار بشکه رسید

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار