دوچرخه سواران از کوهستان به توکیو می‌روند

در این گزارش شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته دوچرخه سواری بررسی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دوچرخه سواری یکی از پر مدال ترین رشته های المپیکی است. به گونه ای که در جدول رده بندی نهایی المپیک تاثیر به سزایی دارد. اهمیت دادن و سرمایه گذاری در این رشته باعث می شود که کشورمان با کسب مدال های رنگارنگ در این رشته جایگاه بهتری را در بین کشور های المپیکی کسب کند. متاسفانه دوچرخه سواری کشورمان این روز ها خیلی شرایط ایده آلی ندارد و دلیل اصلی آن می تواند بسته شدن باشگاه های دوچرخه سواری، گرانی تجهیزات و... باشد.

/ آقای باقری/بررسی شانس کسب سهمیه دوچرخه سواری در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

کوهستان بزرگترین شانس دوچرخه برای حضور در المپیک ۲۰۲۰

با وجود مشکلات در این رشته اما دوچرخه سواری  ایران استعداد های خوبی دارد که می توان به یکی از استعداد های بانوان این رشته اشاره کرد. دوچرخه سواری در ماده کوهستان بیشترین شانس را برای حضور در المپیک توکیو دارد . البته این رشته پس از بازی ای آسیایی همچنان مربی برای هدایت ندارد. فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان را می توان شانس اول کسب سهمیه المپیک دانست. او اگر این بار با بدشانسی همانند بازی های آسیایی جاکارتا مواجه نشود می تواند با کسب مدال طلا قهرمانی آسیا سهمیه ی مستقیم المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. همچنین در بخش آقایان در همین ماده می توان به فراز شکری نیز اشاره کرد. شکری در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ نایب قهرمان شد و اگر این بار رنگ مدال خود را در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ طلایی کند شانس کسب مستقیم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را خواهد داشت.

دیگر بانوی ملی پوش می توان به سمیه یزدانی نیز اشاره کرد. یزدانی ملی پوش دوچرخه سواری استقامت کشورمان با کسب اولین مدال تاریخی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کرد که با حمایت های بیشتر می تواند درخشش های بزرگتری را برای ایران به دست بیاورد. این ملی پوش باید برای کسب سهمیه ی المپیک در مسابقاتی که امتیاز دارد شرکت کند تا امتیازات خود را به بالای ۱۰۰ امتیاز برساند.

رکاب  زنی تا پیست های توکیو؛ سایه روشنِ یک رویا

دوچرخه سواری در پیست سال های اوجی داشته است اما این رشته از بازی های آسیایی جاکارتا حال و روز خوشی ندارد.  در ماده پیست  همچنان کسب سهمیه ی المپیک در هاله ای از ابهام قرار دارد. چرا که این ملی پوشان این ماده نه در بازی های آسیایی جاکارتا و نه مسابقات قهرمانی پیست آسیا عملکرد قابل قبولی نداشتند‌. نکته مثبتی که قرار است اتفاق بیافتد آن است که به خاطر اینکه در سال ۲۰۲۰ المپیک توکیو را در پیش داریم مسابقات قهرمانی آسیا پیست این سال پیش از المپیک برگزار می شود. با کمی تلاش بیشتر و عملکرد بهتر ملی پوشان کشورمان می توانند در قهرمانی آسیا هم امتیازات خود را ارتقا دهند و هم سهمیه المپیک را کسب کنند.

البته در ماده سرعت استعداد های خوبی همچون محمد دانشور را به عنوان ملی پوش در اختیار داریم. او یکی از بازیکنان شاخص ماده ی پیست است که مورد توجه فدراسیون جهانی هم قرار گرفته بوده است. باید دید این بازیکن می تواند به ناکامی ایران در رشته پیست با کسب سهمیه ی المپیک خاتمه دهد یا خیر.
در این یک سالی که در منتهی می شود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو توقع می رود که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حداقل از نفرات شاخص دوچرخه سواری حمایت های بیشتری بکند چرا که حتی با کسب یک مدال می تواند جایگاه ایران در جدول رده بندی کشور ها تغییر کند.


بیشتر بخوانید:

بانوی دوچرخه سواری ایران باز هم اسیر بدشانسی شد

پرتوآذر در برابر بهترین‌های دنیا گل کاشت

یزدانی: تجهیزات ما با سایر رقبای حرفه‌ای قابل قیاس نیست/ ۱۲ ثانیه تا مدال نقره آسیا فاصله داشتم/ نبود امکانات ضربه‌ی بزرگی به ما می‌زند


انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوچرخه سواری ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار