عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵۰ درصد واحد‌های صنفی مبلمان نیمه فعال هستند

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان گفت: حدود ۱۶ هزار واحد صنفی درودگری و مبل‌سازی در تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیمه فعال هستند.

۵۰ درصد از واحد‌های صنفی مبلمان نیمه فعال هستند/ کمبود نقدینگی در بازارعبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: حدود ۱۶ هزار واحد صنفی درودگری و مبل‌سازی در تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیمه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمتی در صنف مبلمان نداشتیم، تصریح کرد: صنف مبلمان هم مانند سایر صنوف، از رکود رنج می‌برد و هم اکنون خریداری برای آن در بازار وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: خاکستر رکود بر بازار مبل کشور/از تنزل ضریب فرصت‌های شغلی تا کاهش میزان تولید 


رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان گفت: به علت کاهش قدرت خرید مردم و کمبود نقدینگی کسبه و تولیدکنندگان در بازار افزایش قیمتی در این زمینه صورت نخواهد گرفت ،حتی  ممکن است برخی از افراد اقدام به فروش زیر قیمت کالاهای خود کنند.

وی با اشاره به قابل رقابت بودن برخی از تولیدات داخلی با  نمونه  خارجی و کیفیت چشمگیر آنها گفت:متاسفانه این محصولات از جانب تولیدکنندگان ایرانی به  نام های معروف خارجی به فروش می رسند و اغلب مردم نیز از نام های خارجی برای خرید استقبال می کنند ،در حالیکه کیفیت تولیدات داخلی در برخی موارد از نمونه های خارجی بسیار بهتراست. البته بخش نامه ای از پلیس امنیت و اداره اماکن مبنی بر ممنوعیت استفاده از عنوان خارجی به تولید کنندگان ابلاغ  شده است.

عباسی با تأکید بر اینکه بازار مبلمان صنف پراشتغالزایی است، افزود: متأسفانه این صنف همانند زنجیر است و اگر یکی از ساختار‌های آن دچار مشکل شود بقیه اجزای آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان یادآوری کرد: این صنف زمانی می‌تواند درجهت تحقق شعار رونق تولید گام بردارد که زیرساخت‌های این صنف فراهم شود و این امر مستلزم حمایت دولت و مسئولان ذیربط است.

عباسی تأکید کرد: زمانی که بازار مبلمان در کشور توسعه یابد، می‌تواند در رقابت با دیگر کشور‌ها گام بردارد.

وی اظهار کرد: طی سالیان گذشته خرید میز، صندلی و غیره در زمره نیاز‌های ضروری پایان سال خانوار‌ها به شمار می‌رفت، اما باتوجه به شرایط فعلی، این رویه تا حدی تغییر کرده و به نوعی خیلی از خانوار‌ها درصدد نوکردن وسایل منزل خود نیستند و به تدریج مبلمان از سبد خانوار حذف شده است.

انتهای پیام/

امسال افزایش قیمتی در صنف مبلمان نداشتیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار