رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی حرم‌های مطهر عتبات عالیات تماما از محل کمک‌های مردمی است، گفت : حتی یک ریال هم بودجه دولتی صرف بازسازی عتبات نمی‌شود.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن صحرایی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل ستاد عتبات عالیات در ایران بعد از سقوط صدام، گفت : بعد از سقوط صدام، وضعیت حرم‌های مطهر ائمه (ع) مناسب نبود و درخواست‌های بسیاری از زوار مبنی بر رسیدگی به وضعیت این حرم‌های مطهر داشتیم.

وی گفت : در نهایت در جلسه مراجع ایران و عراق بنابر تاکید مقام معظم رهبری ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور تشکیل شد.

صحرایی با بیان اینکه بودجه دولتی به این ستاد تعلق نمی‌گیرد، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات بنا بر فتوای مراجع ایران و عراق حق استفاده از بودجه دولتی را ندارد و تمام امکانات و خدمات ما از محل کمک‌های مردمی است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: حتی یک ریال هم از بودجه دولتی صرف بازسازی حرم‌های مطهر ائمه (ع) نمی‌شود و مراجع ایران و عراق هم بر این امر تاکید دارند و کار بازسازی حرم‌های مطهر فقط و فقط از محل کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

وی به برخی شبه افکنی‌های رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و افزود: برخی از این رسانه‌ها عنوان می‌کنند که چرا تا زمانی که ما فقیر در داخل کشور داریم باید کمک‌های مردمی صرف بازسازی حرم‌های مطهر شود که در جواب این سوال جالب است عنوان کنم بیشترین کمک‌های جمع آوری شده در ستاد از محرومین و از مناطق کم برخوردار کشور است.

وی افزود: عشق به ائمه اطهار (ع) تمامی ندارد و عمده کمک‌های ما از طریق محرومین جمع آوری می‌شود که حتی برخی تکه طلای کوچکی هم که داشته اند و به آن نیاز داشته اند برای بازسازی حرم‌ها نذر کرده اند.

صحرایی تاکید کرد: در حال حاضر بالاترین میزان مشارکت ما از میان اقشار محروم جامعه است.

وی افزود: از طرفی تمام این امکانات و اقدامات انجام شده در حرم‌های مطهر برای راحتی زوار است و بیشترین زوار قبور ائمه اطهار (ع) نیز ایرانی هستند و در حقیقت این امکانات از خود مردم ایران جمع آوری شده و عمدتا برای رفاه زوار ایرانی هزینه می‌شود.

صحرایی در ادامه به تشریح برخی اقدامات انجام شده در ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های گذشته پرداخت و افزود: خوشبختانه ستاد بازسازی استان جزو ستاد‌های پیشرو در کشور است و از جمله فعالیت‌های این ستاد، مشارکت در ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف است.

وی افزود: این صحن به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع؛ بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام است و هرکس وارد این صحنه می‌شود هنر و معماری ایرانی و اسلامی را تحسین می‌کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه همچنین از ساخت نیم ضریح حضرت زینت (س) در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این نیم ضریح به همت مردم کرمانشاه ساخته و سال گذشته در مراسم باشکوهی در کربلا نصب آن انجام شد.

صحرایی در تشریح برنامه‌های امسال این ستاد، مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) را اصلی‌ترین برنامه این ستاد عنوان کرد و افزود: صحن حضرت زینب (س) به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع در دو طبقه و طی دو فاز اجرایی قرار است در حرم مطهر امام حسین (ع) احداث شود.

وی افزود: ساخت هر مترمربع این صحن، حدود چهار میلیون تومان هزینه دارد و استان کرمانشاه با توجه به وجود خیرین بسیار خود، ساخت ۵۰۰ متر مربع از فاز اول این صحن مبارک را متقبل شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با مشارکت موثر مردم، استان کرمانشاه بتواند به تعهدات خود در این طرح عمل کرده و فاز اول این صحن ظرف امسال و سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای شرکت مردم در این طرح وجود دارد، گفت: افراد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب بانک رسالت به شماره ۲/۵۲۷۵۷۸۳/۱۰ یا شماره کارت این بانک به شماره ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۱۹۲۴ و یا شماره حساب شبا به شماره ۹۶۰۷۰۰۰۰۱۰۰۰۱۲۵۲۷۵۷۸۳۰۰۲-IR واریز کنند.

صحرایی تصریح کرد: همچنین افرادی که میخواهند نذر کنند و ساخت متراژی از این صحن را برعهده بگیرند میتوانند با مراجعه به ستاد عتبات عالیات به آدرس سه راه ۲۲ بهمن، پایین‌تر از مسکن و شهرسازی مراجعه کرده و اعلام آمادگی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه ساخت هر مترمربع حدود چهار میلیون تومان است و امکان دارد کسی نتواند مبلغ را یکجا پرداخت کند این امکان هم در بانک رسالت فراهم شده که افراد مبالغ کمک را بصورت اقساط پرداخت کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه همواره مسیر تردد زوار عتبات عالیات بوده، گفت: در همین راستا هرسال در آستانه اربعین حسینی، موکب‌های پذیرایی از زوار در استان برپا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و صدور مجوز موکب‌ها با ستاد عتبات عالیات استان است، گفت: هر فردی در استان که بخواهد موکب پذیرایی یا اسکان برپا کند باید از ستاد عتبات مجوز بگیرد.

صحرایی با اشاره به وجود ۱۲۰ موکب فعال در استان، گفت: این موکب‌ها هر لحظه که نیاز باشد آماده برپایی هستند و در زلزله سال ۱۳۹۶ و نیز در سیل اخیر در استان لرستان، موکب‌های استان خدمات خوبی به آسیب دیدگان داشتند.

وی افزود: در همین سیل اخیر استان لرستان ۱۲ موکب از کرمانشاه به این منطقه اعزام شدند و روزانه ۲۰ هزار دست غذای گرم توسط موکبان کرمانشاهی در مناطق سیل‌زده پخت و توزیع شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: بازگشایی مرز قطعا موجب افزایش تردد زوار از استان خواهد شد و در کنار این با توجه به رایگان شدن ویزا هم احتمال می‌دهیم امسال با افزایش چشمگیر زوار اربعین مواجه شویم و می‌طلبد که تعداد موکب‌ها افزایش یابد .

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاهیان ۵۰۰ متر از "صحن" حضرت زینت (س) را می‌سازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.