ماتئو سالوینی: مرکل و مکرون اروپا را ویران کرده‌اند

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رئیس حزب ضدمهاجرت، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه را متهم کرد که در طول سال‌های اخیر اروپا را به ویرانی کشانده‌اند.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا: مرکل و مکرون اروپا را «ویران» کرده اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رئیس حزب ضدمهاجرت، خطاب به صدراعظم آلمان گفت نمی‌خواهد با کسی کار کند که اروپا را «ویران» کرده است.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به سخنان اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که در گفتگو با روزنامه ایتالیایی «لا استمپا» گفته بود اجازه نمی‌دهد در پارلمان اروپا حزب سالوینی با او کار کند، اعلام کرد: «ما نمی‌خواهیم کسانی را تحمل کنیم که در تمامی این سال‌ها اروپا را ویران کرده اند».

سالوینی در ادامه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را نیز خطاب قرار داد و افزود: «با مکرون و مرکل نمی‌خواهیم هیچ کاری انجام دهیم، کسانی که اتحادیه اروپا را تخریب کرده‌اند. می‌خواهیم اروپا را از دست بروکرات‌ها، بانکدار‌ها و سرمایه‌داران که در تمام این سال‌ها آن را ویران کرده اند نجات دهیم».

سالوینی این سخنان را در اجتماع بزرگی که امروز (شنبه) در میلان پیش از انتخابات پارلمان اروپا (۲۳ تا ۲۶ مه) برگزار شد ایراد کرد. شعار این اجتماع که توسط نمایندگان ۱۱ حزب راستگرای اروپا برگزار شد «ایتالیا اول! به سوی اروپای مشترک» بود.

پیش‌تر، مرکل در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا استمپا»، احتمال هرگونه همکاری میان هر حزب راستگرا با حزب او یعنی حزب راست میانه مردم اروپا را رد و تاکید کرده بود مهاجرت به تنهایی کافی است تا نشان دهد چرا آن‌ها هرگز در را بر روی حزب سالوینی باز نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
اروپاييا ميخوان كمونيست بشن ؟؟؟؟
آخرین اخبار