اولین جلسه کارگروه پسماند شهری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و اعضای این کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

مسئول پسماند شهرداری مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با اشاره به اینکه روزانه در شهرستان مهاباد حدود 150 تن زباله تولید میشود افزود: راه اندازی مکان جدید برای انباشت زباله های شهری و ارائه یک طرح جامع و کاربردی برای مهاباد و تاکید بر لزوم تفکیک زباله از مبدأ در اولویت کار شهرداری است.

شیخ آقایی افزود: همچنین در این نشست از اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی حاصل از زباله های انباشته شده سایت پسماند سید آباد خبر داده شد.

سخنوررئیس حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه شیرابه زباله، خطری جدی برای آبهای سطحی و جاری است افزود: طبق آزمایشات انجام شده هر یک گرم شیرابه،  هزار لیتر آب را آلوده میکند.

دیوار کشی قسمتی از سایت زباله برای جلوگیری از پخش اشیاء سبک و پلاستیک ، ساخت استخر شیرابه و تخلیه آن توسط تانکرهای شهرداری ، بررسی پساب حاصل از فعالیت کارخانه های شهرک صنعتی و پیشنهاد برای ایجاد کارگاه فشرده سازی وخرید دستگاه برای تخریب زباله های تجزیه ناپذیر از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

بررسی مکان مناسب برای دفع پسماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.