آغاز مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی در قیروکارزین

سر پرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، مهدی همتی سر پرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: رئیس ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و هماهنگی های صورت گرفته از صبح روز گذشته مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی آغاز شد. 

این مقام مسئول افزود: هر چند که پوره ملخ صحرایی بالفعل خسارت زا بوده اما در صورت بلوغ و تبدیل به حشره کامل با توجه به افزایش توانمندی ها در خصوص امکان مهاجرت، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به مزارع، باغات و مراتع منطقه و شهرستان های همجوار وارد کند به این دلیل از صبح روز گذشته مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی شروع شد.

همتی با بیان اینکه عملیات سمپاشی با اعزام دو تیم تخصصی از بخش افزر و دو تیم دیگر از بخش مرکزی شروع شده است، گفت: این عملیات با بکار گیری دو دستگاه سمپاش یکصد لیتری در عرصه ای به وسعت ۲۵۰ هکتار ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ضروری است همه قُرقبانان، عشایر و زنبورداران در صورت مشاهده هر گونه دستجات ملخ مراتب را به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت شهرستان اطلاع رسانی کنند همچنین از مصرف ملخ های تلف شده به عنوان خوراک انسانی یا دامی باید به شدت پرهیز شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: این مدیریت با تمام توان و امکانات در راستای حفظ و صیانت از محصولات کشاورزی شهرستان تلاش خواهد کرد و قطعا با کمترین آسیب این آفت دفع می‌شود، اما همکاری همه دستگاه ها، نهاد‌ها و بهره برداران شهرستان برای رسیدن به بهترین و سریع‌ترین نتایج لازم و ضروری است.

قیروکارزین در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

آغاز مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی در قیروکارزین

آغاز مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی در قیروکارزین

انتهای پیام/ف

مبارزه زمینی با پوره ملخ صحرایی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.