سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد؛

تهاتر با مشارکت اروپا برای ادامه روند مبادله کالا

مودودی گفت: با وجود مسائل پیش روی روابط بانکی ایران، می‌توان در خصوص تهاتر با مشارکت اروپا به نتایج خوبی رسید تا روند مبادله کالا در جریان باشد.

تهاتر با مشارکت اروپا برای ادامه روند مبادله کالابه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه دیدار با موریتسکی، معاون وزیر صنعت کشور چک، با اشاره به مشکلات مالی و بانکی به وجود آمده به دلیل تحریم، گفت: با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ایران از تعهدات خود در برجام عدول نکرد، اما بیشترین صدمه به شرکای تجاری ما وارد شد.

وی با اظهار امیدواری از اثربخشی کانال مالی اروپا موسوم به اینستکس افزود: با توجه به وجود پروژه‌هایی با توجیه اقتصادی بالا در حوزه‌های مختلف مانند پروژه‌های کشاورزی، غذایی، نفت و پتروشیمی و دیگر زمینه‌ها، امروز فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری در ایران است.


بیشتر بخوانید: شانه ساز: سال ۹۸ تولید افزایش می‌یابد/ معتمدی: اصلی ترین دلیل قاچاق معکوس، تخصیص یارانه به برخی کالاهاست


مسئول اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در صادرات، با اشاره به اینکه برای ادامه تجارت در شرایط امروز نیازمند راهکار‌های جدید و متفاوتی هستیم، تصریح کرد: بخشی از واردات ایران، با توجه به مدیریت منابع ارزی کشور، از شرکت‌های کشور چک صورت می‌گرفت، اکنون با وجود مسائل پیش روی روابط بانکی، می‌توان در خصوص تهاتر با مشارکت اروپا به نتایج خوبی رسید تا روند مبادله کالا در جریان باشد.

مودودی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور را به جهت آنکه محدودیت دولت‌ها را ندارند، مفید توصیف کرد و گفت: ما آماده همکاری در قالب گروه‌های کارشناسی یا در سطوح کلان‌تر برای بررسی زمینه‌های تهاتر و طراحی مکانیزم مناسب آن هستیم.

در ادامه این نشست، موریتسکی، معاون وزیر صنعت جمهوری چک، از سفر خود به کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: طی حضور در ایران مذاکرات خوبی انجام شد و با وجود رویکرد مثبت شما به یافتن راهکاری برای ادامه تجارت خوشبین هستم، چرا که ایران دارای اقتصادی بزرگ و برخوردار از ظرفیت‌ها و امکانات متعددی است که با این وجود صادرات برخی از کالا‌های ایرانی به چک، از جمله در حوزه کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت با معاون وزیر صنعت چک

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار