از دو کتاب سیمای گردشگری ملایر نوشته ابراهیم جلیلی و موزه‌های استان همدان نوشته ابراهیم جلیلی و علی خاکسار در ملایر رونمایی شد.

از دو کتاب حوزه گردشگری در ملایر رونمایی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در مراسم رونمایی از دو کتاب حوزه گردشگری با اشاره به اینکه این کتاب‌ها با هدف شناسایی بیشتر آثار باستانی و موزه گردشگری به چاپ رسیده گفت: در حال حاضر ۳۴۰ اثر تاریخی، فرهنگی و تفریحی در ملایر وجود دارد که ۲۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان هم گفت :ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است و باید برای رفع مشکلات و جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است ادامه داد: برای ثبت جهانی آثار باستانی این استان باید تلاش شود و همه تلاش ما در حال حاضر برای ثبت جهانی ارگ باستانی نوشیجان ملایر است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به ظرفیت حوزه گردشگری کشورمان گفت: هنوز نتوانسته ایم از این حوزه به خوبی استفاده کنیم.

  خاکسار با بیان اینکه تبلیغات منفی دشمنان در خصوص کشور ما باعث شد تا برخی گردشگران نگاهی متفاوت به کشور ما داشته باشند اضافه کرد: خوشبختانه سال‌های اخیر با برنامه ریزی بهتر توانستیم میزبانی خوب برای گردشگران در کشور باشیم.

وی رشد و توسعه صنعت گردشگری را در اشتغال زایی امری مهم برشمرد و بیان کرد: باید زیر ساخت‌های لازم را برای اشتغال پایدار در این حوزه فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ش

برای ثبت جهانی آثار باستانی  استان همدان باید تلاش شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار