نقش هنر در کلام وحی / هنرمندانی که کلام وحی را مشق عشق می‌کنند

مدیر آموزشگاه خوشنویسی تک کرشمه قلم یزد گفت: ۴۰هنرمند خوش ذوق یزدی، برای نخستین بار در کشور، کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق را با استفاده از خودکار آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید رضا مروستی زاده مدیر آموزشگاه خوشنویسی تک کرشمه قلم یزد با اشاره به اینکه ۴۰هنرمند خوش ذوق یزدی، برای نخستین بار در کشور، کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق را با استفاده از خودکار آغاز کردند،گفت: هنرمندان این موسسه، گرد هم آمدند تا کلام وحی را مشق عشق کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام فرهنگی از ۲۵ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه علوم قرآنی در یزد آغاز شده افزود: تاکنون ۱۱ جزء این کتاب الهی با خودکار مشکی و خط خوش نستعلیق، کتابت شده است.

مروستی زاده  ادامه داد: در نظر داریم تا پایان نمایشگاه یاد شده یا ماه مبارک رمضان، کتابت این کتاب الهی به پایان برسد و هنرمندان خوش ذوق ما قصد دارند پس از اتمام کل قرآن کریم و رونمایی از آن به آستان قدس یا یکی از نهاد‌های فرهنگی استان هدیه کنند.

وی  هدف از کتابت کلام وحی از سوی خوش نویسان به مناسبت ماه مبارک رمضان را ترویج قرآن و معارف قرآنی با استفاده از هنر اعلام کرد.

در حال حاضر ۱۲۰ موسسه قرآنی در استان یزد فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ی

نخستین طرح کشوری کتابت قرآن با خودکار در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار