فقدان پهلوان باشی پنج ساله شد

مراسم پنجمین سالگرد درگذشت زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی روز چهارشنبه (اول خردادماه) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم پنجمین سالگرد درگذشت زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در جوار مزار آن مرحوم واقع در امامزاده محمد حصارک کرج برگزار خواهد شد.

پهلوان علیرضا سلیمانی متولد ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۳۵ در تهران، در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس موفق شد بروس بوم گارتنر قهرمان نامدار آمریکایی را شکست دهد و تنها مدال طلای تاریخ کشتی ایران در سنگین وزن جهان را تصاحب کند. بومگارتنر دارنده ۱۳ مدال جهان و المپیک (۹ مدال جهانی و ۴ مدال المپیک) بود که پیروزی سلیمانی در فینال مسابقات جهانی ۱۹۸۹ در آن زمان، وی را به شخصیتی بسیار پرآوازه تبدیل کرد.

پهلوان علیرضا سلیمانی، با ۶ عنوان پهلوانی ایران، پرافتخارترین پهلوان این رقابت‏ها به حساب می‌آید؛ افتخاری که باعث شد سلیمانی به واسطه آن به داشتن لقب پهلوان‌باشی، مفتخر شود.

وی همچنین ۵ مدال طلا و یک مدال برنز رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد آسیا و همچنین مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول را در کارنامه ورزشی خود به یادگار گذاشت. سلیمانی سرانجام روز ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در سن ۵۹ سالگی به دیار باقی شتافت.


بیشتر بخوانید:

حیدری: انتخابات فدراسیون کشتی فرمایشی است

پیکر سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی تشییع شد


انتهای پیام/

پنجمین سالگرد درگذشت پهلوان علیرضا سلیمانی برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار