بر گزاری دوره آموزشی آشنایی با خط سیاق در شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با خط سیاق توسط آخرین نسل از استادان این هنر در این شهرستان برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، علی‎محمد چهارمحالی‎زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت:کارگاه آموزشی آشنایی با اصول و قواعد خط سیاق توسط حاج محمدرضا محمدی‎زاده که آخرین نسل از استادان خط سیاق در شوشتر محسوب می‎شود در این شهرستان برپا می گردد.

وی افزود: محمدی‎زاده از مدرسان قدیم این هنر در شوشتر محسوب می‌شود و این هنر را از پدران خود فرا گیرد و با این هنر آشنا شد.

چهار محالی زاده بیان داشت: در قدیم بازرگانان در جای‎جای ایران باید با سیاق آشنا می‎شدند با این حال، سیاق در برخی نقاط ایران تفاوت‎هایی با نقاط دیگر داشت؛ به عنوان مثال سیاق تهران با تبریز و یا با اصفهان کمی تفاوت داشت و لی در مجموع همگی از یک الگوی واحد تبعیت می‎کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: قرار است در کارگاه فردا سیر خوانش و نوشتار سیاق نیز توسط استاد محمدی‎زاده آموزش داده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری این کارگاه فرصت خوبی برای علاقمندان است و امکان دارد دیگر فرصتی برای برگزاری چنین کارگاهی مهیا نشود چراکه چنین کارگاه‎هایی معمولا توسط موزه ایران باستان و یا کتابخانه ملی برگزار می‎شود.

وی در پایان گفت: این کارگاه فردا از ساعت ۱۰ در محل ساختمان اتاق اصناف شوشتر برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه آموزش خطاطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.