دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

سدار اسکند مومنی گفت: مبحث جمع‌آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت کوتاه‌مدتی بوده که توسط این ستاد با تاسیس اردوگاه‌های تخصصی دنبال می‌شود.

توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  سردار اسکندر مومنی عصر یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت توجه در کاستن آثار مخرب مواد مخدر گفت: در سطح کشور ۵ آسیب اولویت‌دار تعریف‌شده که در راس تمام آن‌ها مواد مخدر قرار دارد.

وی تاکید کرد: سرمنشا ۷۵ درصد از طلاق‌های انجام‌گرفته در کشور اعتیاد است، همچنین ۷۰ درصد زندانیان نیز به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند، بخش مهمی از سرقت‌ها و بیماری‌های واگیردار نیز به اعتیاد برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: پیشگیری، اولویت بلندمدت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بوده که برای موفقیت در آن اقدام‌های صرف این ستاد کافی نبوده و باید دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی دیگر نیز تعامل لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ظرفیت حوزه‌های علمیه در پیشگیری از مواد مخدر ادامه داد: حوزه‌های علمیه با بستر تبلیغی و جایگاه مذهبی خود می‌توانند نقش ارزنده‌ای در مساله فرهنگ‌سازی و پیشگیری داشته باشند.

مومنی اظهار داشت: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف موضوع‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر مثل مبارزه، پیشگیری، اقدام‌های فرهنگی و ... می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های قم در ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در این استان پارک کرامت به این منظور در دست احداث بوده و امید می‌رود فاز نخست آن در یک ماه آینده افتتاح‌شده و آماده پذیرش شود.

وی افزود: این الگو از اردوگاه‌های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در ۱۰ شهر مختلف کشور در دست اجرا بوده که ۲ مرکز تاکنون افتتاح‌شده و بقیه نیز تا ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/س

سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدربه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.