تصرف چند پایگاه سعودی توسط نیرو‌های یمنی / عملیات مزدوران اماراتی برای پس گرفتن حضرموت

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نفوذ به منطقه مرزی عسیر در جنوب عربستان چند پایگاه نظامی را در این منطقه به تصرف خود درآوردند.

تصرف چند پایگاه سعودی توسط نیروهای یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، یک منبع نظامی اعلام کرد نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نفوذ به منطقه مرزی عسیر در جنوب عربستان چند پایگاه نظامی را در این منطقه به تصرف خود درآوردند.

المیادین همچنین اعلام کرد که نیرو‌های یمنی ۷۰ درصد شهر قعطبه در استان الضالع در جنوب یمن را از پس گرفتند.

در همین حال تلویزیون الجزیره نیز گزارش داد عیدروس الزبیدی، رئیس مجلس انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، از بسیج عمومی با هدف آماده شدن برای پس گرفتن استان حضرموت از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری این کشور، خبر داد.

عیدروس الزبیدی در این باره گفت اعلام بسیج عمومی با این هدف است که منطقه حضرموت از تسلط نیرو‌های منطقه یکم نظامی که وابسته به کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور فراری) هستند پس گرفته شود.

عید روس الزبیدی گفت برای پس گرفتن این منطقه که در اختیار نیرو‌های کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور فراری) است، بسیج عمومی اعلام شده است.

الزبیدی در شرایطی این سخنان را بیان کرد که در کنار وی پرچم یمن دیده نمی‌شود، اما پرچم امارات و عربستان مشهود است.

در سخنان الزبیدی هیچ اشاره‌ای به تمایلات وی برای هماهنگی‌های عملیاتی با کابینه منصور هادی (رئیس جمهور فراری) دیده نمی‌شود در شرایطی که عربستان و امارات مدعی اند هدف از حمله نظامی آنان به یمن، تلاش برای بازگرداندن دولت (رئیس جمهور فراری) است.

میلیون‌ها یمنی همچنان این سئوال را مطرح می‌کنند که چه کسانی از امارات خواسته اند تا وارد جنگ یمن شود؟ برخی از همین افراد پاسخ می‌دهند حضور امارات در یمن به خاطر چشمداشت ابوظبی به بنادر یمن است و ارتباطی به درخواست دولت خود خوانده منصور هادی (وکابینه هوادار رئیس جمهور فراری) ندارد. اما در بعد رسمی همچنان میان دولت خود خوانده منصور هادی (وکابینه هوادارش) و امارات تنش‌هایی را شاهد هستیم.

احمد المیسری معاون نخست وزیر در دولت (کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی) یمن می‌گوید: «شراکت ما (با امارات) برای جنگ با جنبش انصارالله یمن است.»

تاکنون بار‌ها نیرو‌های کمربند امنیتی زیر نظر امارات و گارد ریاست جمهوری وابسته به دولت خود خوانده منصور هادی (وکابینه هوادارش) با هم درگیری‌های مسلحانه داشتند و حال هشدار عیدروس الزبیدی به این معنی است که نیرو‌های تحت امر امارات خود را آماده می‌کنند تا به دور از دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری) , بر تمامی مناطق جنوبی یمن مسلط شوند و با قدرت سلاح دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری) را در برابر کار انجام شده قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای رزمندگان غیور و شرافتمند و ای مردان احیاء کننده عزت عربی با شرف و غیرت و عزت عربی خود فقط گوش بفرمان سید عزیز ملک بدرالدین رهبر انصارالله یمن باشید مبادا در این لحظات حساس نبرد که میرود تا به ناحیه الشرقیه عربستان برسید.....با اینگونه تفرقه ها و نیرنگها در پیشروی بسوی دشمن حقه و کلک بخورید و اسیر فتنه های داخلی طراحی شده ی دشمن سفاک بشوید حواستان جمع باشد......گوش بفرمان رهبری انصارالله یمن باشید تا دچار تفرقه و فتنه های داخلی دشمنان تان نشوید.....
آخرین اخبار