سایه مشکلات اقتصادی بر سر ایتالیا به دنبال تداوم بحران مالی

نتایج جدیدترین آمار‌ها از وضعیت اقتصادی ایتالیا نشان می‌دهد تداوم بحران مالی در ایتالیا میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را در معرض خطر فقر قرار داده است.

سایه مشکلات اقتصادی بر سر ایتالیا به دنبال تداوم بحران مالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج جدیدترین آمار‌ها از وضعیت اقتصادی ایتالیا نشان می‌دهد تداوم بحران مالی در ایتالیا میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را در معرض خطر فقر قرار داده است.

مرکز آمار ایتالیا (ایستات) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، در حالی که هم اکنون ۵ میلیون نفر در این کشور در فقر مطلق زندگی می‌کنند، بیش از ۱۷ میلیون نفر دیگر نیز در معرض خطر فقر قرار دارند.

ماریو گالاسی، رئیس موسسه خیریه کاریتاس ایتالیا در شهر ریمینی گفت: «ما به عنوان یک موسسه خیریه به افراد نیازمند و کارتن خواب کمک کنیم. بحران دائمی اشتغال و ادامه کاهش خدمات عمومی، شرایط دشواری را برای بسیاری از خانواده‌ها به وجود اورده است.»

این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان در ایتالیا نسبت به ادامه وضعیت معیشتی خود و عدم رسیدگی سازمان تامین اجتماعی به مشکلات ان‌ها اعتراض دارند.

یک مرد بازنشسته سالمند ایتالیایی در حالی که در صف ورود به شعبه سازمان تامین اجتماعی ایستاده بود به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: ما واقعا ملت بدبختی هستیم. من بازنشسته ام و مستمری ناچیزی می‌گیرم و عملا کفاف گذران زندگی من را نمی‌دهد. امروز ساعت ۵ صبح اومدم نوبت گرفتم که بتونم با یک نفر در سازمان تامین اجتماعی صحبت کنم که تا الان نوبتم نشده.»

پونتیچلو لیبرو، نماینده اتحادیه کارگری «او اس بی» در سازمان تامین اجتماعی ایتالیا در رم گفت: «کمبود پرسنل باعث شده که عملا شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی ایتالیا از کار بیافتند و قادر به سرویس دهی به مردم نباشند. دولت به خاطر کمبود بودجه برای استخدام کارمندان جدید مشکل دارد.»

به گفته کارشناسان شمار زیادی از بازنشستگان در ایتالیا در معرض خطر فقر قرار دارند. بازنشستگان در ایتالیا نیز مانند بسیاری از دیگر کشور‌ها یکی از آسیپ پذیر‌ترین اقشار اجتماعی هستند و در یک دهه گذشته بهای سنگینی بابت بحران اقتصادی طولانی که دامنگیر این کشور شده است پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار