روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی مطرح کرد:

کشتم که کشتم، دیه‌شو میدم!/ وقتی مسئولان دولتی ابراز شرمندگی نمی‌کنند، چه انتظاری از دختر پورشه‌سوار هست؟


محمد ایمانی در واکنش به برخورد وقیحانه دختر پورشه‌سوار اصفهانی، تحلیل جالبی از عادی‌سازی اینگونه رفتارها در جامعه ارائه کرد.


کشتم که کشتم، دیه‌شو میدم!/ وقتی مسئولان دولتی ابراز شرمندگی نمی‌کنند، چه انتظاری از دختر پورشه‌سوار هست؟محمد ایمانی در واکنش به برخورد وقیحانه دختر پورشه‌سوار اصفهانی، تحلیل جالبی از عادی‌سازی اینگونه رفتارها در جامعه ارائه کرد.به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ایمانی روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی در رشته توییتی به ماجرای دختر و پسر پورشه‌سوار اصفهانی اشاره کرد و با بازخوانی اتفاقات و ماجراهای مشابه در چند سال گذشته، به تحلیل رفتار دختر جوان در صحنه تصادف پرداخت. او در مطلب خود نوشت:

«جواب سر بالا را هیچ کس نمی پسندد. عادی‌سازی قصور و تقصیر و تخلف، به جای شرمندگی و عذرخواهی، مردم را منزجر می‌کند. این فرهنگ منحط از کجا سر ریز می‌شود؟ چند مدیر ارشد دولت هنگام قصور و تقصیر و آسیب زندن به معیشت مردم، ابراز شرمندگی و عذرخواهی کرده‌اند؟

بی مبالاتی و حادثه تصادف دو قطار در آذر 95 موجب کشته شدن 45 زائر امام رضا (ع) شد. اما وزیر راه جای عذرخواهی گفت "کشته شدگان و مجروحان زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد"! یک "دیه‌شو می‌دیم" مودبانه از سوی یکی از وزیران میلیاردر کابینه.

همین فرد در مراسم تودیع، در حالی که با سوء مدیریت فاحش، موجب تورم افسار گسیخته مسکن شده بود، گفت "این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی نساخت. افتخار می‌کنم حتی یک مسکن مهر افتتاح نکردم"! فقط با رونق بخش مسکن، 250 شاخه شغلی احیا می‌شد و می شد در تیراژ میلیونی شغل ایجاد کرد.

مهر ماه ۹۷ پیرمرد بازنشسته و رنجور بجستانی به وزیر بهداشت گفت "هزینه فیزیوتراپی خیلی گرون شده و پول بازنشستگی کفاف نمیده". وزیر، اما پاسخ داد: "کاری نداره. خودت انجام بده". پیرمرد ساده دل با تعجب می‌پرسد چطوری؟ و وزیر جوابی می‌دهد که موجب انفجار خنده حضار می‌شود؛ "برو خودت بمال"!

همین وزیر چند هزار میلیاردی و پورشه‌سوار، شهریور ۹۷ در نیشابور گفت: "فعلا مدیریت همین، و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، پس بی‌خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلاً همین هستیم.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ۲۱ مرداد سال گذشته که سوء مدیریت دولت کاملا آشکار شده بود، با این پرسش مواجه شد که "چرا آقای روحانی از مردم عذرخواهی نکرد؟ ".

واعظی در پاسخ گفت "دولت عذرخواهی از مردم را هیچ بد نمی‌داند بلکه افتخار هم می‌کند... اگر هر زمانی یک دلیلی وجود داشته باشد و اشتباهی در کار دولت رخ دهد، حتما از مردم عذرخواهی می‌کنند». حاکی از این که روحانی و دولتمردان، دلیلی برای عذرخواهی نمی‌بینند.

راستی آن دختر پورشه سوار که با بی‌مبالاتی جان یک انسان بی‌گناه را گرفت، چرا احساس شرمندگی نمی کند؟».

گفتنی است؛ دو روز  پیش بود که تصادف مرگباری در اصفهان رخ داد و حواشی زیادی را در پی داشت؛ حادثه‌ای که در پی آن یک جوان ۲۱ ساله به خاطر کورس‌بازی یک دختر و پسر پورشه‌سوار جان خود را از دست داد. یکی از پورشه‌ها  از مسیر اصلی منحرف شد و با پراید برخورد کرد و به مرگ راننده آن منجر شد. اما نکته قابل تامل ماجرا اینجاست که دختر راننده پورشه که باعث مرگ پسر جوان شده  با وقاحت تمام سر پلیس داد می‌کشد و می‌گوید «این ماشین کلی پولشه، كجا میخواین ببرینش؟!» و در جواب پلیس که می‌گوید "داد نزن، شما آدم کشتین" به همین جمله اکتفا می‌کند که "کشتیم که کشتیم، دیه‌شو می‌دیم!»


بیشتر بخوانید: واکنش کاربران به صحبت‌های دختر پورشه‌سواری که باعث مرگ راننده پراید شد +فیلم 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
اين قاتل گستاخ كه معلوم نيست پول ماشينش از كدوم راه حروم بدست اومده بايد بجاي پرداخت ديه قصاص بشه تا بفهمه جون يك انسان چقدر مي ارزه .
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۰۸:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
باید این دختر گستاخ را شقه کنند واز دروازه شهر آویزان کنند که عبرت دیگران شود
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۱:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه مرفهین بی درد را که جان انسانها برایشان پشیزی ارزش نداره . خون مظلوم بی گناه بدون جواب نخواهد ماند .
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
راستی این رفتارهاچرا باید اتفاق بیفته؟ ضمن تایید مطالب بالا بایستی ای رفتار ها آسیب شناسی بشه و راه حلی را برای آن پیدا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من با خيلي از بچه پولدارا رفت و آمد داشتم واقعا عين بچه شرورا ميمونن و جون آدما براشون خيلي بي ارزشه
Australia
زمان اخلاقي
۱۸:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بايد قانون راه هاي متفاوتي داشته باشد و بين اشخاصي كه پيدا كردن پول به منزله جان انسان براي شان سخت است و كسي كه دادن ديه چند انسان برايش مثل آب خوردن آسان است، تفاوت قائل شد و جواب دادن آنچناني را جرم تلقي كند واين جور قتل را قتل عمد بداند تا طرف بفهمد كه ارزش جان انسان فقير با يك انسان پولدار يكيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایا قبول دارند این دیه را به خودشون برگردانند تا دیه را تحویل بگیرند در عوض خودشون بمیرند یا مرگ برای همسایه خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه این متمولهاي بی درد جامعه رو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه این دختره رو اعدام کنن دیگه کسی جرات نمیکنه به پشتوانه بیمه یا پولداری تو شهر کورس ببنده و ویراژ بده و مردمو به کشتن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بايد برخورد اساسي با اين دختره پررو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا نگذره حالم بهم میخورد از این آدمهای پولدار بی وجدان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالم بهم میخوره خدا نگذره