شب‌های بی قراری/۸

وقتی بندگان طور دیگری خدایشان را خطاب قرار می‌دهند / صدا‌های خسته‌ای که با «یا مجیر» دنبال حفظ از آتش جهنم هستند

مراسم مناجات خوانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی و مداحی میثم مطیعی در مسجد شهید بهشتی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در شب چهاردهم ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد، مراسم شب زنده داری همراه با خواندن دعای مجیر برگزار شد. در ایام البیض ماه مبارک رمضان، یعنی شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ سفارش شده است که دعای مجیر خوانده شود. طبق برخی روایات، زمانی که رسول اکرم (ص) در مقام حضرت ابراهیم (ص) مشغول خواندن نماز بودند، جبرئیل دعای مجیر را بر ایشان نازل کرد.

پیش از مناجات خوانی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد اخلاق و کارشناس مذهبی سخنرانی کرد. او ماه رمضان را بهترین فرصت برای کمال معنوی انسان دانست و بیان کرد: «خیلی موضوعات راحت‌تر از چیزی که ما فکر می‌کنیم، اتفاق می‌افتد. یک خانم و آقا با ذکر یک عبارت دو خطی به هم محرم می‌شوند و با یک عبارت تک خطی از هم جدا می‌شوند. یک فرد با ذکر لا اله الا الله از کفر خارج شده و موحد می‌شود. فردی مسیحی با بیان شهادتین مسلمان می‌شود. اذکار می‌تواند به همین راحتی تاثیر گذار باشد. باید بدانیم که در عین مهم بودن بعضی اصول، با یکسری اعمال ساده می‌توان، راه‌های طولانی را به سرعت طی کرد. باید در ماه رمضان ائمه اطهار (س) را واسطه قرار دهیم که به خداوند نزدیک شویم. فرقی نمی‌کند کدام یک از ائمه (س) را واسطه قرار دهیم. با هر کدام که راحت تریم و بیشتر دل به آن‌ها بسته ایم، قرار بگذاریم که واسطه بین ما و خداوند شوند و ما را به معبودمان نزدیک کنند.»

وقتی بندگان طور دیگری خدایشان را خطاب قرار می‌دهند / صدا‌های خسته‌ای که با یا مجیر دنبال حفظ از آتش جهنم هستند

مراسم از آن جایی حال و هوای مناجات گرفت که چراغ‌ها خاموش شد و عبارت أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیر بار‌ها از زبان مردم تکرار شد. دعای مجیر با صدای حاج میثم مطیعی، مداح اهل بیت (ع) همراه با گریزهایی به کربلا و روضه خوانی، دلدادگان مسیر بندگی را آسمانی‌تر می‌کرد.

وقتی بندگان طور دیگری خدایشان را خطاب قرار می‌دهند / صدا‌های خسته‌ای که با یا مجیر دنبال حفظ از آتش جهنم هستند

اشک‌های بی وقفه شاید به دلیل معنای ترجیع بند دعای مجیر بود؛ «ما را از آتش پناه ده؛‌ ای پناه دهنده». عبارتی که شاید بهتر از هر چیزی خواسته اصلیِ دل های خسته مومنان در این شب‌ها را بیان می‌کند.

وقتی بندگان طور دیگری خدایشان را خطاب قرار می‌دهند / صدا‌های خسته‌ای که با یا مجیر دنبال حفظ از آتش جهنم هستند

مراسم شب زنده داری شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار می‌شود. این مراسم با جزء خوانی قرآن کریم از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه آغاز و با شرح مختصری از هر جزء ادامه پیدا می‌کند. سپس از ساعت ۱۱ سخنرانی سخنرانان گوناگون انجام می‌شود و سپس یکی از مداحان اهل بیت (ع)، به مداحی مناجات خوانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دعای مجیر با صدای میثم مطیعی در مسجد شهید بهشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار