رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

مبارزه با ملخ صحرایی در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشور انجام شد/هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک گزارش نشده است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی استان‌های جنوبی کشور انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد رضا درگاهی صبح دوشنبه در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از مناطق کشور‌های حاشیه خلیج فارس تاکنون ۱۴۸ بار ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.

وی افزود: اگر ۶ استان جنوبی کشور واقعاً پای کار نبودند و عملیات مبارزه با جدیت انجام نمی‌گرفت قطعاً نفوذ و حرکت ملخ‌ها به سایر استان‌ها گسترش پیدا می‌کرد.

درگاهی اضافه کرد: همکاری و مشارکت شرکت خدمات هواپیمایی و همچنین همکاران جهاد کشاورزی جلوی خطر بسیار بزرگی که استان‌های جنوبی کشور را تهدید می‌کرد را گرفت.

وی یادآور شد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده؛ به طوری که امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

درگاهی اضافه کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه گفت: همچنین؛ طرح جامع قرنطینه کشور در دست تهیه است که با اجرای این طرح مراکز و مبادی قرنطینه کشور تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/پ

طرح جامع قرنطینه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار