۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به روستاییان کردستان تحویل شد

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کردستان گفت: ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس خریداری و تحویل بهره برداران محلی شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نادر برزگر گفت: این تعداد در اجرای طرح حفاظت مشارکتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی جهت مصرف تامین آب گرم به بهره برداران روستایی شهرستان‌های مریوان، بانه، کامیاران، سروآباد و دیواندره واگذار شد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

برزگر اضافه کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛ این تعداد آبگرمکن خورشیدی را به صورت رایگان در اختیار خانوار‌های روستایی قرار داده که همکاری و مشارکت ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب و تصرف و اطفای حریق و طرح‌های احیایی مشارکتی داشته اند.

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: ۳۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به اهالی روستای عیسولی مریوان، ۲۹ دستگاه به اهالی روستا‌های کوله بز، دول ارزن، دارینه، گرماب، نیروان و اد پرویشکانی از توابع شهرستان بانه، ۱۰ دستگاه در روستای سرخه توت کامیاران، ۱۰ دستگاه در روستای کلجی سروآباد و سه دستگاه برای تامین آبگرم مصرفی مدارس روستا‌های هزار کانیان، مودی و آب باره شهرستان دیواندره داده شده است.

انتهای پیام/م

توزیع ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین روستاییان کردستانی

برچسب ها: روستاییان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.