حاشیه نگاری از نشست مرد اول سینما؛

سیاسی‌ترین نشست فرهنگی سال!

نشست خبری حسین انتظامی در اولین روز‌های پس انتصابش به عنوان ریاست سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که نکات مورد توجهی را در بر داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز صبح نشست حسین انتظامی رییس جدید سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که نکات مورد توجهی را دربر داشت. این نشست بر خلاف همه‌ی برنامه‌های سینمایی در سال، بدون تاخیر و راس ساعت ۱۰ آغاز شد در حالی که به نظر می‌رسید تعداد خبرنگاران نسبت به برنامه‌ها و نشست‌های دیگر سازمان سینمایی کمتر بود.

حسین انتظامی با صدایی بسیار آرام شروع به مقدمه‌ای در حد چند جمله کرد و سپس کار را به خبرنگاران سپرد تا آن‌ها سوالات خود را مطرح کنند. از اولین سوال این نشست مشخص شد مرد اول حال حاضر سینما علیرغم شعار‌های شفافیت در دوران سرپرستی این سازمان قصدی برای پاسخگویی صریح و شفاف ندارد. نشست انتظامی با پاسخ‌های سیاسی کوتاه و بعضا دیپلماتیک بیشتر شبیه نشست‌های وزارت خارجه بود که پاسخ‌ها بسیار محافظه کارانه و با درنظر گرفتن جوانب حقوقی و سیاسی است.

رئیس جدید سازمان سینمایی در پاسخ به سوال‌های مهمی که دغدغه روز اهالی سینماست همه چیز را به آینده حواله می‌داد که قرار است ساختار‌های جدیدی در سینما حاکم شود. به نظر می‌رسید انتظامی شاید سیاسی‌ترین فردی است که بر مسند فرهنگی‌ترین صندلی وزرات ارشاد تکیه زده است. او در پاسخ به سوالی که چرا همه مواضع مهم و صریح خود را در توییتر اعلام می‌کند اظهار کرد که، چون این سوال‌ها پرسیده نمی‌شود من خودم آن‌ها در صفحه خودم مطرح می‌کنم!

این نشست که بیشتر از ۹۰ دقیقه هم به طول انجامید باعث شده بود تا برخی از خبرنگاران هم به جواب‌های کوتاه و غیر قابل استناد رئیس سازمان سینمایی اعتراض کنند و به قرابت اندک او با این سمت اشاره کنند. در پایان این نشست هم وقتی رسانه‌های تصویری تقاضای مصاحبه در جمع خبرنگاران را کردند انتظامی با اکراه قبول کرد تا مقابل دوربین‌ها حاضر شود و پاسخگوی رسانه‌های تلویزیونی شود. در نهایت اولین نشست مرد اول سینمای ایران در ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار