تابش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برگزاری جلسه کمیسیون بودجه با مسئولان دیوان محاسبات/ ارائه گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور رئیس و دادستان دیوان محاسبات برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیسیون بودجه با مسئولان دیوان محاسبات/ ارائه گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجهمحمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، توضیحاتی در ارتباط با گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور ارایه و نمایندگان سوالات و نقد‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی افزود: از نکات قابل توجه در این گزارش، رعایت احکام قانون بودجه در سال ۱۳۹۶ است که به میزان ۳۸ درصد است و عدم رعایت تمام و یا بخشی از احکام نیز ۴۶ درصد و فاقد عملکرد هم ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه ورود دیوان برای اولین بار به رسیدگی بودجه شرکت‌های دولتی از نکات قابل توجه دیگر است، اظهار کرد: در این گزارش به واگذاری ۸۳۵ شرکت دارای سهام دولتی توسط سازمان خصوصی سازی از سال ۸۰ تا ۹۶ به مبلغ صد وچهل و چهار هزار و هفتصد و سی و یک میلیارد تومان اشاره شده، که ایرادات وارده نیز قید شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در حوزه بانک ها، از تکلیف سه ساله شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری اموال مازاد و سهام غیربانکی بانک‌ها به میزان شصت وپنج هزار تومان، تنها ۳۵ درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی بررسی انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۶، ازمجموع حدود سی میلیارد دلار ارز تخصیصی، بیست و هشت میلیارد و پانصد میلیون آن تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: البته این گزارش قطعی نیست و ممکن است در مراحل بررسی دادستانی و هیات‌های مستشاری، دفاعیات دستگاه ها، موجه تشخیص داده شود و منتهی به رای قطعی احراز تخلف نگردد.

تابش در پایان اظهار کرد: اعضا از مجموعه اقدامات وتلاش‌های دیوان محاسبات نسبت به تهیه گزارش تفریغ بودجه در موعد قانونی و کیفی‌تر از گذشته، تقدیر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار