مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان انجام شده است.

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵  هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان مجید بلالی معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان گفت: در حال حاضر مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده توسط جهادکشاورزی زنجان پیش بینی می‌شود امسال در سطح ۱۰ هزار هکتار علیه سن مادر و ۷۰ هزار هکتار علیه پوره سن عملیات مبارزه انجام خواهد شد.

معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه بازدید مستمر مزارع و اطلاع رسانی زمان دقیق می‌تواند ازبروز بسیاری از خسارت‌ها به محصولات کشاورزی جلوگیری کند گفت:پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۵۰  پرسنل و کارشناسان کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان ۴۶ نفر نیز از شبکه بخش مراقبت خصوصی وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای مزارع را بر عهده دارند.

بلالی تاکید کرد: کشاورزان در پایش مزارع گندم خود درباره سن گندم مادر جدیت داشته باشند و در صورت مشاهده در اولین فرصت نسبت به سمپاشی اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مبارزه با سن و پوره گندم را جزو استان‌های پیشرو در کشور است گفت: استان زنجان سال گذشته در مبارزه با سن گندم در کشور و به لحاظ پاکی گندم رتبه سوم را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد.
 
انتهای پیام/ن
 

انجام عملیات مبارزه با سن گندم در مزارع استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.