آغاز به کار پویش ملی کنترل فشارخون بالا در خراسان شمالی

بسیج ملی کنترل فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،دکتر علی حق بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، هدف از اجرای این طرح را افزایش شناسایی بیماران و آگاهی بخشی عمومی درباره فشارخون بالا، آموزش راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری عنوان کرد.
حق بین افزود: نظام پزشکی، جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و سایر سازمان‌های همکار و داوطلبین از ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز جهانی فشارخون در اجرای این طرح دو مرحله‌ای با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند.
به گفته وی مرحله نخست این طرح اطلاع رسانی است که از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا شانزدهم خرداد ماه ادامه دارد.
دکتر حق بین خاطر نشان کرد: مرحله دوم طرح نیز به غربالگری اختصاص دارد که تا پانزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی گروه هدف اجرای این طرح را تمامی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار عنوان و تصریح کرد: در مرحله دوم این برنامه تمامی این گروه‌ها می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سیار اندازه گیری فشار خون مراجعه کنند.
وی یادآور شد: در صورت شناسایی بیمارانی با فشارخون بالا، این افراد به سطوح بعدی ارجاع می‌شوند و آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی را نیز دریافت می‌کنند.
با اطلاع و آغاز به موقع درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون، از ابتلای بیماران به عوارض جدی فشارخون نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری کلیوی و دیالیز، مشکلات چشمی و سایر عوارض پیشگیری می‌شود.
انتهای پیام / م


آغاز به کار پویش ملی کنترل فشارخون بالا در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.