در ۲۴ ساعت گذشته؛

دمای هوا در شوش به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید/پیش بینی وزش باد و وقوع گردوغبار محلی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شوش با ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر در استان بود.

محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان درخصوص وضعیت هوا در استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان دهنده ضرایب بالای ترمودینامیکی است و که سبب افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق بصورت نقطه ای و تندباد لحظه ای می شود.

وی بیان داشت: طی امروز و فردا در ساعاتی وزش بادهای قابل ملاحظه با احتمال برخاستن گرد و غبار محلی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری با بیان اینکه در برخی نقاط استان نیز شاهد بارش باران بودیم، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در ایذه ۱۵.۲ میلی متر، گتوند ۹.۵ میلی متر، بهبهان ۶.۶ میلی متر، رامهرمز ۲.۲ میلی متر، لالی ۱.۲ میلی متر، شوش ۱.۲ میلی متر، دهدز ۱ میلی متر، آغاجاری ۰.۸ میلی متر، بستان ۰.۵ میلی متر، مسجد سلیمان ۰.۱ میلی متر، حسینیه ۰.۰۱ میلی متر، اهواز ۰.۰۱ میلی متر، صفی آباد-دزفول ۰.۰۱ میلی متر بارش باران ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان شوش با ۴۰ و دهدز با ۱۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشینه دمای اهواز ۳۹ و کمینه دما ۲۶ درجه سانتیگراد است.

براساس این گزارش؛ سرعت باد در شب گذشته در اهواز حداکثر به ٣٦ کیلومتر و تندباد لحظه‌ای به ٦٥ کیلومتر بر ساعت رسید، این در حالی است که شرایط مشابه در سایر شهر‌های استان مانند ماهشهر وجود داشت و سرعت تندباد لحظه‌ای در آبادان به ۵۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به ٢٠٠ متر کاهش داد.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.