وزش باد شدید و گردوخاک از فردامهمان سیستان و بلوچستان/تداوم سامانه بارش‌زا تا آخر هفته در استان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنج شنبه در شمال استان وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک وکاهش موقتی دما پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و گردوخاک از فردامهمان سیستان و بلوچستان/تداوم سامانه بارش‌زا تا آخر هفته در استانمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، احتمال اصابت صاعقه و آب گرفتگی موقتی معابر در مناطق مختلف استان از جمله نواحی شمالی، مرکزی و ارتفاعات غربی استان، نواحی مرکزی استان و نواحی مرکزی و ارتفاعات شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنج شنبه در شمال استان وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک وکاهش موقتی دما پیش بینی می‌شود، از روز جمعه و طی هفته آینده افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در غالب نقاط استان رخ خواهد داد.

تداوم سامانه بارش‌زا در سیستان و بلوچستان تا آخر هفته

حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز در نواحی شمالی، مرکزی و ارتفاعات غربی احتمال رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

حیدری افزود: این سامانه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی مرکزی و روز پنجشنبه در ارتفاعات شرقی استان فعال است.

وی همچنین گفت: اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنجشنبه در شمال استان وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و کاهش موقتی دما هم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان از شهروندان خواست با توجه به وقوع رعد و برق، از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

بارندگی‌های روز گذشته موجب بارش ۱۲ میلیمتری در چاه رحمن زاهدان، ۶ و نیم میلیمتری در منطقه فرودگاهی این شهر و ۱۱ میلیمتری در دشتک سراوان شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار