با رای نمایندگان؛

مجلس سازمان بهزیستی را مکلف به خدمت‌رسانی به بزه‌دیدگان اسیدپاشی کرد

نمایندگان مجلس سازمان بهزیستی را مکلف به خدمت رسانی به بزه‌دیدگان اسیدپاشی کردند.

مجلس سازمان بهزیستی را مکلف به خدمت‌رسانی به بزه‌دیدگان اسیدپاشی کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن با ماده (۵) این طرح با ۱۳۰ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۵) این طرح آمده است: در کلیه موارد مذکور در این قانون، مرتکب علاوه بر جبران خسارت‌های مقرر در ماده (۱۴) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۴/۱۲/۹۲ ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان بزه دیده می‌باشد. در صورتی که مرتکب متمکن به تشخیص قاضی رسیدگی کننده از پرداخت هزینه‌های درمان نباشد، هزینه‌های مربوطه از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

تبصره ۱- سازمان بهزیستی کشور مکلف است، در صورت تشخیص از سوی قاضی رسیدگی کننده، به بزه دیده گان موضوع این قانون خدمات روانشناختی، مددکاری و توانبخشی ارائه کند.

تبصره ۲- در مواردی که هزینه‌های موضوع این ماده و تبصره (۱)، از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود، صندوق یا سازمان بهزیستی می‌توانند برای دریافت هزینه‌های پرداخت شده به مرتکب رجوع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار