طفرقندی گفت: تلاش‌های بسیاری در سازمان نظام پزشکی در حوزه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه پیوند در حال انجام است.

/.///به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا طفرقندی رئیس سازمان نطام پزشکی در مراسمی که امروز به مناسبت روز اهدا عضو در سالن اجتماعات بیمارستان سینا برگزار شد، اظهار کرد: بحث پیوند یکی از ارزشمند‌ترین موضوعات ممکن و یکی از خطرناک‌ترین جراحی‌هاست زیرا ۲ نفر تحت جراحی قرار می‌گیرند و باید علم‌ها کنار هم قرار بگیرند تا این کار به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: در سازمان نظام پزشکی تلاش‌های بسیاری در حوزه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در حوزه پیوند در حال انجام است و امیدواریم تا جامعه پزشکی ما را در این امر همراهی کنند.

در ادامه مراسم مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت خطاب به خانواده‌های اهدا کنندگان اظهار کرد: همان‌طور که پیامبر عظیم‌الشان ما فرمود، بشر موجودی است که می‌تواند از فرشتگان بالا‌تر رفته و یا به پایین‌ترین حد ممکن برسد؛ در طول تاریخ انسان‌های وارسته‌ای وجود دارند که تصمیم‌های بزرگی می‌گیرند.

وی ادامه داد: مرگ به سراغ هر کسی خواهد آمد، اما چگونه مردن است که اهمیت پیدا می‌کند؛ انسان‌های وارسته‌ای هستند که تصمیم به اهدا عضو و زندگی به افراد می‌گیرند؛ در واقع چنین انسان‌هایی، خوب زندگی کرده اند که می‌توانند خوب جان دهند.

شادنوش گفت: انسان‌های بزرگی مثل دکتر پورمند بیش از ۵۰ سال برای حفظ ما و سلامت مردم تلاش کردند؛ در جامعه‌ای که برخی افراد ممکن است برای بالا رفتن یک پله مادی هر عملی را بپذیرند و حاضر به نابود کردن دیگران می‌شوند، چنین انسان‌هایی دغدغه‌ای جز انسانیت ندارند.

رئیس مرکز پیوند و مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: ما میراث دار خون دل‌ها و تلاش‌های افرادی هستیم که در این امر تلاش کردند و امیدوار هستیم بتوانیم جایگاه‌های بسیار بهتری برای کشورمان ببینیم و آن را به دست آیندگان کشورمان بسپاریم.

در ادامه مراسم پیر حسین کولیوند رئس اورژانس کشور گفت: درست در چنین روز‌هایی بود که مجلس کشور دچار حادثه تروریستی بود و بدون شک اگر تلاش‌های دکتر پورمند نبود،‌ تعداد شهدا افزایش پیدا می‌کرد.

انتقال ۲ عضو در کم‌تر از یک ماه گذشته

وی با اشاره اهمیت حضور این اساتید در جامعه پزشکی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که اخیرا اورژانس کشور در همکاری با مرکز پیوند انجام می‌دهد بحث انتقال اعضاست؛ امان طور که می‌دانید در کم‌تر از یک ماه گذشته ۲ انتقال عضو که هر ۲ قلب بودند توسط با همکاری مرکز پیوند اعضا و سازمان اورژانس کشور انجام شد.

کولیوند ادامه داد: هر ۲ این انتقال‌ها در سریع‌ترین حالت ممکن انجام شد؛ ساعت تعیین شده برای انتقال قلب سه ساعت است در حالی که با همکاری مسئولین مختلف ما قلب را در کم‌تر از یک ساعت به بیمارستان رساندیم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور آمادگی لازم را جهت همکاری با مرکز پیوند و انتقال اعضا دارد و همواره تلاش می‌کنیم تا در حفظ جان همراه مردم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار