اردکانیان:

استان های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور هستند

وزیر نیرو گفت: استان های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور هستند و اجرای طرح های مختلف در این مناطق نقش مهمی در تثبیت جمعیت و رونق تولید ایفا می کند.

استان های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح سد کرم آباد پلدشت که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از طرح‌های آب افتتاحی در روز جاری بهره مند می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها با هزینه ۲۲ هزار میلیارد ریالی در ادامه پروژه‌های توسعه منابع آب و خاک ایران در استان‌های مرزی به بهره برداری می‌رسد.

اردکانیان با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه سد‌های کرم آباد پلدشت، سیلوه پیرانشهر، سردشت و بویلاپوش خوی اجرا شده است، اضافه کرد: امروز سه سد، سه ایستگاه پمپاژ، ده‌ها کیلومتر کانال و خط لوله انتقال آب افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح‌ها ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آب اراضی زیرمجموعه این طرح‌ها بهره مند می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: از عواید اجرای این طرح ها، بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر استفاده می‌کنند که رقم جمعیتی قابل توجهی است.

اردکانیان همچنین از اشتغال مستقیم ۱۱۷ هزار نفر در مراحل ساخت و بهره برداری از این طرح‌ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح‌ها اشتغال داشته اند.

امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی طرح‌های عمرانی، خدماتی و زیربنایی به ارزش چهار هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

طرح‌های آب و خاک مهمترین طرح‌های افتتاحی در سفر یکروزه رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ز

صحبت های وزیر نیرو در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.