فرماندار شمیرانات گفت: هیچ دامداری نباید مراتع خود را به دامداران غیرمجاز اجاره دهند.

بدامداران دارای پروانه حق اجاره مراتع را به دامداران غیر مجاز ندارنده گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه ستاد کوچ استان تهران اظهار کرد: در جهت ساماندهی عشایر در دشت لار شهرستان شمیرانات و برای صیانت از مرتع و کمک به دامداران و عشایر منطقه مصوباتی ارائه شد.

وی افزود:تعادل بخشی دام و مرتع یکی از مهمترین مصوبات این جلسه بود که مقرر شد امسال به دلیل وجود مرتع زیاد ممیزی دامداری‌ها و گوسفند داران بیشتر از پروانه‌ها نباشد به این صورت که نباید دامی بیش از ممیزی به دشت‌لار وارد شود چرا که با ورود بیش از حد دام به دشت لار موجب فرسایش خاک در این منطقه خواهد شد.

شهریور گفت: خدمات بهداشتی و سرانه‌های بهداشتی عشایر در دشت لار نیز یکی از مصوبات این جلسه بود، همچنین موضوع واکسیناسیون کردن دام‌ها قبل از ورود به دشت لار مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه جلسه امروز هیچ دامداری نباید مراتع خود را به دامداران غیرمجاز اجاره دهند.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد:همچنین برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع تلاش بر این است که چرای دام‌ها در اطراف روستا‌های استان صورت گیرد.

وی افزود: امسال با توجه به تحریم‌های صورت گرفته محدودیت‌هایی در تهیه واکسن دام وجود دارد که در تلاش هستیم با اختصاص اعتباراتی این محدودیت‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار