قابلیت موشک‌های جدید کره شمالی برای گریز از سامانه‌های دفاعی آمریکا

مقامات نظامی و امنیتی آمریکا می‌گویند موشک‌های کوتاه‌بُردی که کره شمالی به‌تازگی آزمایش کرده، قابلیت عبور از سامانه‌های دفاعی آمریکا را دارند.

قابلیت موشک‌های جدید کره شمالی برای گریز از سامانه‌های دفاعی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیفنس وُرلد (Defence World)، مقامات نظامی و امنیتی آمریکا می‌گویند موشک‌های کوتاه‌بُردی که کره شمالی به‌تازگی آزمایش کرده، قابلیت عبور از سامانه‌های دفاعی آمریکا را دارند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با روزنامه لس آنجلس تایمز اظهار کرد: موشکی که کره شمالی اخیرا آزمایش کرد بسیار شبیه موشک اسکندر روسیه است که قابلیت گریز از سامانه دفاع موشکی آمریکا را دارد.

این مقام آمریکایی افزود رهگیری موشکی که در ارتفاع پایین حرکت و از سیستم هدایت ماهواره‌ای استفاده می‌کند –و موشک کره شمالی نیز به نظر می‌رسد از همین نوع باشد– برای سامانه‌های ضدموشکی که آمریکا در کره جنوبی مستقر کرده است، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

برخی کارشناسان این موشک را «کیم اسکندر» نامیده اند، زیرا بسیار شبیه موشک پیشرفته کوتاه‌بُرد «اسکندر» روسیه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید موشکی که کره شمالی به تازگی آزمایش کرده، آنچنان هم استاندارد نیست. اما مقامات نظامی و امنیت ملی آمریکا می‌گویند این موشک تهدید بالقوه‌ای برای نیرو‌های آمریکایی و متحدان این کشور در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.

کره شمالی روز‌های چهارم و نهم ماه مه سه فروند موشک را در شمال غرب این کشور آزمایش کرد. این موشک‌ها با پرواز در ارتفاعی پایین، مسافتی حدود ۱۸۰ مایل رو طی کردند و بدون خارج شدن از جو زمین در دریای ژاپن فرود آمدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار