سوم و چهارم خرداد، سند و هویت ملی است/اجرای ۲ هزار برنامه در روز‌های سوم و چهارم خرداد در خوزستان

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان، سوم و چهارم خرداد را سند هویت ملی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمد علی پور، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان در نشست خبری بااصحاب رسانه که با محوریت برنامه های سوم خرداد (سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان) و چهارم خرداد (روز مقاومت مردم دزفول) امروز، چهارشنبه یکم خرداد ماه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: سوم و چهارم خرداد یک سند و هویت ملی است.

وی استان خوزستان را پایتخت دفاع مقدس ایران عنوان کرد و بیان داشت: برنامه ریزی در بنیاد حفظ آثار با عنوان جشنواره جنگ نرم و فرهنگ دفاع مقدس را در سطح استان برگزار کنیم  و در این جشنواره از فعالان و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس تقدیر بعمل آوریم.

شعار امسال، ما پیروزیم

سردار علی پور تصریح کرد: شعار امسال ما، ما پیروزیم است و دلایل پیروزی را این است که تمام دشمنان انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران و مملکت و آن‌هایی که به دنبال منابع، ثروت ما هستند از سال‌های گذشته و قریب به ۴۰ سال تاکنون تلاش کرده اند با توطئه ها، طراحی و برنامه ریزی و اجرا هستند تا ایران را شکست دهند، اما هیچ گاه موفق نشدند و نخواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه افزود: دشمنان از انقلاب اسلامی تا ۸ سال دفاع مقدس با ایجاد جنگ در شهر‌ها و استان‌های مرزی، با تحریم‌های مختلف علیه کشور ایران و سپس با طراحی و اجرای کودتا‌های مختلف در کشور از جمله؛ کودتای نوژه که به سرانجام نرسید، حمله مستقیم آمریکا در صحرای طبس و در نهایت با پشتیبانی صدام که یکی از وابستگان و افرادی بود که میل به قدرت زیاد داشت، برای نابودی، انحراف و محدود کردن انقلاب برنامه ریزی و تلاش کردند، اما ناکام ماندند.

این مقام مسئول اذعان داشت: همه ملت ایران، جوانان، زن و مرد با رهبری امام خمینی (ره) با تمام قدرت توانستیم ۳۵ کشوری که متحد شدند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تصرف کرده و از بین ببرند، شکست دهیم و امروز یک وجب از ممکلت ما دست کسی نیست و انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد.

خرمشهر، یک نقطه شناخته شده در جهان

سردار محمد علی پور سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر را یک هویت ملی دیگر عنوان و تصریح کرد: خرمشهر به عنوان یک نشان و نقطه جغرافیایی برای ایران و همه جهان شناخته شده بود و از تمام دنیا در این بندر تردد می‌کردند و بعنوان عروس خاورمیانه و غرب آسیا مطرح بود.

وی اظهار داشت: تصرف این بندر مهم از اهداف دشمن بود و سرانجام ملت غیور ایران توانست آن را در سوم خرداد ۵۷ در عملیات بیت المقدس در ۳ مرحله برنامه ریزی کرده و خرمشهر را از چنگال دشمن خارج کردیم.

سردار علی پور، عملیات بیت المقدس را از سلسله عملیات‌هایی عنوان کرد که از سال دوم جنگ تحمیلی آغاز شد، بیان کرد: در سال اول جنگ در زمینه زمین گیر کردن دشمن فعالیت کردیم تا دشمن از نقاطی که تصرف کرده بود پیشروی نکند.

وی در ادامه اذعان داشت: در روز چهارم جنگ تحمیلی، عراق را پشت دروازه‌های اهواز از دُب حردان، کانال بَیوض، سپنتا مشاهده کردیم، روز پنجم و ششم جنگ عراق را در حمیدیه و پشت دروازه‌های و رودخانه شوش می‌دیدیم و روز هفتم و هشتم عراق را در پل و جِسر نادری در نزدیک اندیمشک می‌دیدیم.

این مقام مسئول گفت: از همان روز‌های ابتدایی جنگ همه مردم خوزستان ایستادند و با دفاع خود جلوی پیشروی دشمن به خاک خوزستان و ایران را گرفتند.

جدا کردن خوزستان از ایران هدف صدام بود

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان هدف کشور عراق و صدام از جنگ با ایران را جدا کردن خوزستان از کشور عنوان کرد و افزود: کشور عراق نقشه‌ای تنظیم و در سطح مدارس توزیع کرده بود و در این نقشه خوزستان را جز کشور عراق ترسیم کرده بود و ما یملک خود می‌دانست.

سردار محمد علی پور اظهار داشت: ایران در عملیات‌های ثامن الائمه، طریق القدس در بستان، عملیات فتح المبین در شوش و در نهایت عملیات بیت المقدس، ۴ عملیات بزرگی بودند که صدام و لشکریان بعث را که در ۶ کیلومتری اهواز خیمه زده را از خاک خوزستان بیرون کردیم.

اجرای ۲ هزار برنامه مختلف در روز‌های سوم و چهارم خرداد در خوزستان

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استان به مناسبت سوم و چهارم خرداد اشاره و تصریح کرد: ۲ هزار برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی به همین مناسبت اجرا خواهد شد.

سردار علی پور، محور‌های برنامه‌های امسال را براساس ۳ موضوع ماه رمضان، تکریم و معنویت این ماه، براساس گام دوم انقلاب اسلامی که بعنوان مسیر حرکت انقلاب اسلامی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ابلاغ شد و آسیبی که در سیل اخیر به خوزستان وارد کرد و بسیاری از خوزستانی‌ها را از خانه و کاشانه خود خارج کرد، عنوان نمود.

اجرای برنامه‌های سوم خرداد در خوزستان ۵ کمیته مختلف

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان در ادامه بیان کرد: کمیته نیرو‌های مسلح از جمله؛ تجمع و همایش با حضور فرماندهان نظامی و نیرو‌های مسلح در مسجد جامع خرمشهر، کمیته هنری و فرهنگی و کمیته ایثارگران از جمله؛ تکریم رزمندگان، خانواده شهدا و ایثارگران خرمشهر و شهدای سوم خرداد در عملیات بیت المقدس شهید یا مجروح یا جانباز شدند، کمیته دیگر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است که امروز به نام روز خبرنگار و حضور رسانه در دفاع مقدس است.

وی نقش بانوان در دفاع مقدس را از دیگر کمیته‌های سوم خرداد عنوان کرد و گفت: در این کمیته اقدامات بانوان در ۸ سال دفاع مقدس در شهر‌های مختلف و کشور و در پشتیبانی جبهه‌ها انجام دادند، اجرا خواهد شد.

چهارم خرداد، روز مقاومت دزفول

سردار علی پور درخصوص روز چهارم خرداد اذعان داشت: در این روز اگر مردم دزفول با وجود حمله رژیم بعث عراق و پرتاب موشک‌های ۱۲ متری در خیابان‌های ۳ متری شهر را تخلیه می‌کردند و مقاومت نمی‌کردند، اتفاقات دیگری رخ می‌داد، ولی با مقاومت و ایستادگی خود شهر را حفظ کردند و به ههمین خاطر روز مقاومت دزفول نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دفاع مقدس ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.