رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری گفت سرخوردگی دموکرات‌ها از نتایج گزارش نهایی بازرس ویژه وزارت دادگستری، آن‌ها را به سوی انجام دوباره این تحقیقات سوق داده است.

ترامپ: دموکرات‌های سرخورده از گزارش نهایی مولر به دنبال تحقیقات دوباره هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری درباره تبانی میان کمپین ریاست جمهوری او و عوامل روس در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶، ناامیدی بزرگی برای دموکرات‌ها به بار آورد به همین دلیل می‌خواهند این تحقیقات را بار دیگر انجام دهند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: پس از صرف ۴۰ میلیون دلار، بررسی ۱.۴ میلیون صفحه اسناد، مصاحبه با ۵۰۰ فرد حامی کاخ سفید، گزارش مولر نامیدی بزرگی برای دموکرات‌ها بود، به همین خاطر آن‌ها می‌خواهند آن (تحقیق) را انجام دهند. این روش نتیجه‌ای ندارد- خیلی بد برای کشور ما!

ترامپ در ادامه این پیام توئیتری نوشت: دموکرات‌ها در حال انجام تحقیقات هستند و می‌خواهند با همان افراد مصاحبه کنند و همان نتایج را ببینند، همانطور که ما برای دو سال با رابرت مولر و ۱۸ دموکرات عصبانی مواجه بودیم. (چیزی که) تاکنون برای هیچ رئیس جمهوری اتفاق نیفتاده است. حتی هیچگاه برای (باراک) اوباما اتفاق نیفتاده است!

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته خلاصه ۴ صفحه‌ای را از گزارش نزدیک به ۴۰۰ صفحه‌ای از گزارش نهایی تحقیقات دو ساله بازرس ویژه وزارت دادگستری را منتشر کرد. ترامپ در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، که در ۱۸ آوریل منتشر شد به چندین مورد از تلاش ترامپ و کمپین انتخاباتی او برای کارشکنی قضایی اشاره شد.

رابرت مولر در گزارش خود به نقل از مک گان نوشت ترامپ ژوئن سال ۲۰۱۷ بار‌ها در تماس با وی گفته بود که وزارت دادگستری را مجبور به اخراج رابرت مولر به دلیل تضاد منافع کند. مک گان این دستور ترامپ را اجرا نکرد. بعد‌ها زمانی که بحث‌های خبری درباره این موضوع مطرح شد، مک گان به بازپرسان مولر گفت ترامپ تلاش داشت تا وی را مجبور به زیر سوال بردن صحت و درستی این گزارش‌ها کند، اما وی بار دیگر آن را رد کرد. بسیاری از قانونگذاران دموکرات و همچنین بسیاری از دادستان‌های سابق که در این تحقیقات دخیل نیستند، نیز گفته اند دستور رئیس جمهور برای اخراج مولر و تلاش برای وادار کردن مک گان به دروغ گویی درباره آن می‌تواند به مثابه ارتکاب جرم مانع تراشی در اجرای عدالت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار