برگزاری تور‌های شهروند کوچولو در شیراز

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: تور‌های شهروندی برای شهروندان کوچک در شیراز برگزار می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید رضایی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: برای آشنایی کودکان با موضوعات مختلف شهروندی طرحی در قالب تور نیم‌ روز شهروندی برای آنان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در اداره توسعه فرهنگ شهروندی تدوین شده و هدف از اجرای آن، آموزش فرهنگ شهروندی و آشنایی کودکان با حوزه‌های مختلف فرهنگی ، خدماتی شهرداری به شکل میدانی و ملموس است.

رضایی ادامه داد: با تور‌های نیم‌روز شهروندی، کودکان شیرازی در خانه‌های شهروند کوچولوی فرهنگسرا‌های سطح شهر ضمن بازدید از مراکز مختلف مانند خانه مشاغل، ایستگاه آتش‌نشانی، پارک ترافیک، موزه تاریخ طبیعی و کتابخانه با فعالیت‌های هر حوزه از نزدیک آشنا می‌شوند و آموزش‌های شهروندی توسط کارشناسان هر سازمان به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: برگزاری این تور‌ها از جمله تور مشاغل به اعتبار نیاز دارد که شاید این هزینه در توان بخشی از اقشار کم بضاعت در مناطق کمتر برخوردار شیراز نباشد، اما با برگزاری این تور‌ها توسط سازمان فرهنگی آن هم در فرهنگسرای شهروند که محدوده کمتر برخودار شهر را پوشش می‌دهد زمینه استفاده کودکان تمام مناطق از این برنامه فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های صحیح به شهروند کوچولو‌ها که در سنین چهار تا شش سالگی هستند نه تنها زمینه کشف استعداد‌های آن‌ها و شکل دادن ذهنیت کودکان به شکل هدایت شده را فراهم می‌کند بلکه در دوران نوجوانی این کودکان از تحمیل هزینه‌های سنگین برای فرهنگ‌سازی جلوگیری می‌کنند که ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بلندمدت را به دنبال دارد.

رضایی اظهار کرد: تور‌های نیم روز شهروندی طی یک زمان‌بندی یک ساله پیش‌بینی شده که از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه نخست اسفندماه امسال ادامه دارد و گروه‌های نمایش موضوعات شهروندی مرتبط با هر تور نیز برای شهروند کوچولو‌ها برنامه آموزش فرهنگ شهروندی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ت

برپایی تور‌های شهروندی برای شهروندان کوچک در شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار