فرمانده یگان حفاظت شهرستان شمیرانات گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مخالف حضور دائم در مناطق حفاظت شده است و از ورود دام به این مناطق جلوگیری می کند.

میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حفاظت از مناطق حفاظت شده از چرای بی رویه دام اظهار کرد: پارک های ملی ،مناطق تحت حفاظت، اثر طبیعی و ملی و منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق چهارگانه تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست هستند که هر کدام دارای قوانین خاص خود هستند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع حفاظت از مراتع در تمام کشور نمی‌تواند مخالفتی داشته باشد و حفاظت از مراتع بر عهده منابع طبیعی است.

میرزاکریمی گفت: براساس پایش و مطالعات سازمان منابع طبیعی ظرفیت دام و مراتع مشخص و ممیزی حضور دام در آن منطقه را اعلام می کند.

فرمانده یگان حفاظت شمیرانات گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور دائم در مناطق حفاظت شده همچنان مخالفت خود را اعلام کرده است و از ورود دام به این مناطق جلوگیری می کند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت مناطق تحت نظارت خود خریداری امتیاز بهره برداری دامداران از مراتع بود که این کار موجب شد مناطق تحت نظارت سازمان بدون تجاوز همچنان پایدار بماند.

میرزاکریمی تصریح کرد: منطقه خارتوران استان سمنان یکی از مناطق تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است که سازمان محیط زیست با همکاری دیگر دستگاه ها پروانه چرای دام و بهره‌برداری از مراتع را از دامداران خریداری کرد.

وی بیان کرد: مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره کشور محسوب می‌شوند چرا که این مناطق دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری منحصر به فردی هستند که نیازمند حفظ و حراست بیشتری هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مضخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
این روستائیا مخصوصا عشایر نسل هر تنابنده ای رو تو محیط زیست کندن
آخرین اخبار