در مسیر بندگی؛

گام‌هایی که باید قدم به قدم در ماه رمضان، برداریم + فیلم

گام نخست در طلب و دعا، خدا شناسی است؛ این موضوع را می‌توان در عبارات سوره حمد، درک کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هر چه از ماه مبارک رمضان، می‌گذرد، حس نزدیک شدن، به خدا بیشتر به انسان دست می‌دهد. هر روز با آداب گوناگونِ روزه داری و عبادت، سعی در خود شناسی و در نهایت خدا شناسی داریم. البته هر کس به اندازه ظرف خود در این ماه کار کرده و برداشت می‌کند.

گام هایی که باید قدم به قدم در ماه رمضان، برداریم + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رمضان ماه دعاست. برای دعا دو گام باید برداشت. گام اول خدا شناسی و گام دوم خود شناسی است. مهمترین ذکر ما در نماز یعنی «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» یک دعا و به نوعی طلب هدایت است. اما چرا هیچ وقت در نماز بعد از الله اکبر «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» را نمی‌گوییم.

وی افزود: اگر می‌خواهید از خدا طلب هدایت و رشد کنید، باید خدا را بشناسید. به همین دلیل در نماز ابتدا خدا شناسی می‌کنیم. یعنی پس از الله اکبر می‌گوییم، «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ». این خدا کیست؟ من با چه ظرفی پیش خدای خود آمدم؟ «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ»، این عبارت نشان گر ظرف هدایت است. ظرف هدایت، عبودیت است. اگر می‌خواهیم طلب دعا و درخواست کنیم، ابتدا باید بفهمیم از که می‌خواهیم دوم با چه ظرفی رفته ایم و با چه زمینه‌ای به سوی خدا حرکت کردیم.

دانلود

انتهای پیام/

خدا شناسی گام نخست در بندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار