شجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار کفش در رکود است/ فعالیت ۴ هزار واحد تولیدی در تهران

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: هم اکنون بخش تولید به دلیل کمبود مواد اولیه در رکود بسر می‌برد.

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار کفش گفت: هم اکنون بخش تولید به دلیل کمبود مواد اولیه در رکود بسر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای ۲ماه امسال، قیمت مواد اولیه بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است، اظهار کرد: امیدواریم که کمبود مواد اولیه در این صنف، به‌زودی مرتفع شود.


بیشتر بخوانید: تولید کفاشان دست‌دوز ۵۰ درصد کاهش یافته است 


به گفته رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز، حدود ۴ هزار واحد تولیدی در تهران مشغول به فعالیت‌اند که متأسفانه بیشتر آنها به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل شدند.

شجری با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم می‌تواند نقش مهمی در رکود بازار داشته باشد، افزود: این امر می‌تواند عواقب منفی را در بازار داشته باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز یادآوری کرد: امیدواریم که بازار کفش همانند سایر اصناف بتواند به یک ثبات نسبی دست یابد که البته این امر مستلزم همکاری دولت و مسئولان ذیربط است، چرا که از دولت درخواست شده که برای تأمین مواد اولیه این صنف تدبیری بیندیشد، چرا که تداوم کمبود مواد اولیه بر افزایش تدریجی قیمت‌ها اثرگذار است.

شجری گفت: بازار کفش در جهت تحقق رونق تولید، برنامه‌هایی را برای این صنف درنظر دارد که تامین مواد اولیه و صادرات به دیگر کشور‌ها نمونه‌ای از این امر است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز از مردم درخواست کرد که هنگام خرید، فاکتور رسمی از فروشنده دریافت کنند تا درصورت بروز هرگونه مشکلی، با مراجعه به اتحادیه شکایت آنها قابل پیگیری باشد.

شجری با اشاره به اینکه چرم، یکی از اصلی‌ترین موادی است که در تولید کفش موردبهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: تمام تلاش آن است بتوانیم این صنف را همانند تکنولوژی‌های روز دنیا به روز کنیم.

انتهای پیام/

کاهش قدرت خرید مردم نقش مهمی در رکود بازار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار