دبير كميته نظارت و بازرسي قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده:

مقابله با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر آن به خوبی انجام شد/ گزارش‌های نادرست از مناطق سیل‌زده سبب کاهش اعتماد مردم به نظام می‌شود


طالبی گفت: به یمن همدلی و انسجام ایجادشده مقابله اولیه با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر آن به خوبی انجام شده و در حال حاضر مسئله بازسازی و نوسازی نیز با جدیت و برنامه‌ریزی ادامه دارد.


مقابله با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر آن به خوبی انجام شد/ گزارش‌های نادرست از مناطق سیل‌زده سبب کاهش اعتماد مردم به نظام می‌شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طالبی دبیركمیته نظارت وبازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در چهارمین جلسه این کمیته با اشاره به گزارش های واصله از مناطق سیل زده تاكید كرد: به یمن همدلی و انسجام ایجاد شده در بین تمام اقشار خصوصا گروه های جهادی، نظامی و انتظامی به حمدا... مرحله مقابله اولیه با سیل و پاکسازی شهرهای درگیر سیل بخوبی انجام شده و در سایه تلاشهای مجدانه وپیگیرانه وزیر محترم کشور بعنوان رئیس قرارگاه بازسازی ونوسازی مناطق سیل اسکان موقت و پرداخت خسارتها، شناسایی مشكلات و تنگناهها در کمترین زمان به پایان رسیده است و در حال حاضر مسئله بازسازی و نوسازی نیز با جدیت و برنامه ریزی تمام دستگاها ادامه دارد.

دبیركمیته نظارت و بازرسی اظهار کرد: تعیین تکلیف تعداد محدود چادر های باقی مانده که اغلب خالی هستند و بعضاً مورد سوءاستفاده در فضای مجازی قرار می گیرند و استقرار سیل زدگان در مکان هایی با امکانات رفاهی بیشتر و حمایت از اقشار آسیب دیده در قالب تحویل اقلام معیشتی و کمک های مردمی و معرفی به بانك ها برای دریافت وام وکمک های بلاعوض مصوب از برنامه های در حال اجرا از سوی دستگاه های متولی است که کمیته نظارت و بازرسی باید بر آنها نظارت کند.

وی افزود: همچنین نظارت باید معطوف به بازسازی ونوسازی و جابه جایی مکان های جدید جهت احداث روستاهای آسیب دیده از سیل و رانش زمین باشد.

طالبی در ادامه با اشاره به نتایج بازرسی در سفر خود به استان لرستان، اقدامات انجام شده توسط استاندار لرستان و عوامل اجرایی این استان و تلاشهای زیاد در این مسیر را موجب پیشرفت نسبتا مطلوب بازسازی استان برشمرد و از اعضای کمیته خواست در گزارشات بازرسی و نظارتی ضمن انعكاس دقیق و به موقع نواقص و كمبودها، نقاط قوت و ضعف را همزمان مورد بررسی قرار دهند و اقدامات موثری را که در بازه زمانی كوتاه گذشته تاکنون از سوی مردم، گروه های جهادی و مسئولین اجرائی، نظامی و انتظامی انجام شده را انعکاس دهند.

دبیر کمیته نظارت و بارزسی همچنین از برخی گزارشهای نادرست که در فضای مجازی باعث سلب امید و کاهش اعتماد به نظام و مسئولین می‌شود اظهار نارضایتی کرد و از کارگروهای نظارت و بازرسی استانها خواست تا با جدیت موضوع را رسیدگی و کنترل کرده و نسبت به معرفی دقیق و صحیح اقدامات انجام شده توسط دستگاهها و حمایتهای انجام شده از اقشار آسیب پذیر اهتمام داشته باشند.

وی افزود: کارگروهای نظارت و بازرسی استانها همچمنین تلاش و نظارت بیشتری بر روند بازسازی و نوسازی داشته باشند تا این فرایند کند نشود و به همان شدت قبل ادامه یابد.

در این جلسه همچنین سجادی رئیس کارگروه نظارت و بازرسی استان گلستان گزارشی از اقدامات پیشگیرانه قبل از حادثه و مقابله و کنترل سیل به منظور کاهش میزان خسارات و نحوه بازسازی و بازتوانی در مناطق سیل زده استان ارائه کرد.

سجادی همچنین مسائل و چالشهای پیش رو که باعث کند شدن روند بارسازی می‌شود را ذکر و از کمیته در خواست کرد تا به منظور رفع موانع تصمیمات لازم را اتخاذ و موارد را به قرارگاه منعکس نماید.

وی با ذکر گزارش از براورد خسارت در میزان تخریب مساکن شهری و روستایی، ابنیه و تجهیزات ، راه های اصلی و روستایی واحدهای صنعتی و کشاورزی و.... از همت وتلاش مردم بویزه گروههای جهادی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار