هزار و ۸۰۰ دانش آموز کامیارانی سفیر سلامت هستند

رئیس آموزش و پرورش کامیاران گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی در مدارس این شهرستان سفیر سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش و پرورش کامیاران گفت: از ۴۹ مدرسه شهری این شهرستان، ۳۳ مدرسه آن سفیر سلامت دارند و ۱۲ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح هستند.

هادی آله ویسی با بیان اینکه در این ۳۳ مدرسه ۱۱ مراقب سلامت مشغول فعالیت هستند، افزود: پنج نفر رابط بهداشت نیز ۱۰ مدرسه را پوشش می‌دهند که با توجه به کمبود نیرو در این بخش‌ها برای افزایش تعداد سفیران سلامت برنامه ریزی شده است.

اله ویسی اضافه کرد: در هر یک از این ۳۳ مدرسه، ۱۵ درصد دانش آموزان سفیر سلامت هستند و استفاده از ظرفیت والدین در این راستا نیز از برنامه‌های امسال آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش کامیاران با اشاره به مشغول به تحصیل بودن ۱۳ هزار و ۷۵۱ دانش آموز در مدارس شهری این شهرستان یادآور شد: از این ۳۳ مدرسه، ۱۰ مدرسه ابتدایی پسرانه، ۱۰ مدرسه ابتدایی دخترانه، ۶ مدرسه متوسطه اول دخترانه، سه مدرسه متوسطه اول پسرانه و ۴ مدرسه متوسطه دوم دخترانه است.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته از ۲۰ نفر از سفیران سلامت برتر دانش آموزی این شهرستان تجلیل شده است، گفت: سفیران سلامت در بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت و وضعیت بهداشت مدارس و دانش آموزان نقشی بسیار مهمی دارند و نقش الگویی آن‌ها برای دیگر دانش آموزان امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/ع

هزار و ۸۰۰ دانش آموز کامیارانی سفیر سلامت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.