یک کارشناس ارشد سازمان ملل گفت خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از زمان جنگ سرد به بالاترین حد خود رسیده است و ضمن فوری خواندن این مسئله خواستار اقدام جدی‌تر جامعه جهانی شد.

هشدار سازمان ملل درباره خطر تسلیحات هسته‌ایبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک کارشناس ارشد سازمان ملل گفت خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از زمان جنگ سرد به بالاترین حد خود رسیده است و ضمن فوری خواندن این مسئله خواستار اقدام جدی‌تر جامعه جهانی شد.

رناتا داون رئیس موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل گفت تمامی دولت‌های دارای تسلیحات هسته‌ای دارای برنامه‌های نوسازی هسته‌ای هستند و چشم انداز کنترل تسلیحات در حال تغییر است که بخشی از آن ناشی از رقابت‌های استراتژیک میان چین و آمریکا است.

این مقام ارشد سازمان ملل در ژنو گفت ترتیبات سنتی کنترل تسلیحات به واسطه ظهور اشکال تازه جنگ در حال زوال هستند و ظهور گروه‌های مسلح و نیرو‌های بخش خصوصی و تجهیزات و فناوری‌های تازه نیز سبب تیره شدن مرز میان آفند و پدافند شده است.

روز چهارشنبه سفیر خلع سلاح چین در ژنو، واشنگتن را به خرابکاری و بر هم زدن توافق‌ها و داشتن «ذهنیت جنگ سرد» متهم کرد و گفت واشنگتن زورگویانه رفتار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار