مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم مطرح کرد؛

ضروریت پلاک‌کوبی دام برای ورود و خروج در قم

امیری گفت: کسانی که بخواهند در داخل و یا خارج از شهر اقدام به خروج و یا ورود دام کنند، توسط دامپزشکی مجوز ورود و خروج برای آن‌ها صادر می‌شود و پلاک‌کوبی روی دام‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حسین امیری  مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به اهمیت دقت برای کنترل دام در استان گفت: با توجه به شیوه‌نامه‌ای که توسط ریاست جمهوری به کل استانداری‌ها ابلاغ شد و اقداماتی که برای جلوگیری از خروج دام قاچاق و غیرمجاز صورت گرفت، برابر با مفاد آن شیوه‌نامه تدابیر لازم در قم اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه توسط دستگاه‌های امنیتی انتظامی ودستگاه قضایی، این شیوه‌نامه حتی دو ماه قبل از ابلاغ در قم عملیاتی شده بود و زمینه جلوگیری از خروج دام مجاز از استان را فراهم کردیم، افزود: حاصل این اتفاق، این بود که امسال شاهد ساماندهی خروج دام بعد از سال‌ها در استان هستیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم تصریح کرد: کسانی که بخواهند در داخل و یا خارج از شهر، اقدام به خارج و یا ورود دام کنند، توسط دامپزشکی مجوز ورود و خروج برای آن‌ها صادر می‌شود و پلاک‌کوبی روی دام‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این دام‌ها مشخص بوده که به کجا رفته و در چه زمانی ذبح و یا خرید و فروش می‌شوند، گفت: تمام دام‌ها شبیه جی‌پی‌اس با این پلاک‌ها کنترل و ردیابی می‌شوند و استان قم در این زمینه پیشتاز بوده است.

امیری توضیح داد: در همین راستا نیز قولی را به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور داده‌ایم که همه دام‌های سنگین استان را تا پایان سال ۱۳۹۸ پلاک‌کوبی کنیم که امیدواریم اگر این کار صورت گیرد، نخستین استان کشور در این زمینه باشیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به نزولات آسمانی که خداوند بر مردم نازل کرد، شاهد این هستیم که دامداران از فروش دام حتی با قیمت‌های بالا که افراد فرصت‌طلب و دلال به وجود آورده بودند خودداری کرده و دام‌ها را خودشان پروار می‌کنند، چراکه نهاده‌های دامی دیگر با مشکل روبه‌رو نیست و این خدمت بزرگی بود که به‌صورت رایگان به مردم رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده، با پروار شدن این دام‌ها شاهد کاهش قیمت گوشت در کشور و به تبع آن استان قم باشیم، اضافه کرد: بحث ارگانیک بودن گوشت سبب می‌شود که کیفیت گوشت بالا برود و این فرصتی شده تا اجازه ندهیم که دلال و واسطه‌گر، دام را از شهر و کشور ما خارج کند، همچنین این موضوع سبب شد تا یک اقدام فرهنگی برای دامداران و دام شهر ما ایجاد شود که بتوانند به‌صورت رسمی دام‌هایشان را خریدوفروش کرده و قانونمند عمل کنند.

امیری با بیان اینکه در اواسط سال جاری شاهد خبر‌های خوبی در زمینه دام و برطرف شدن دغدغه‌ای که نسبت به کاهش دام مولد وجود داشته خواهیم بود، یادآور شد: استان قم صادرکننده دام به استان‌های مختلف کشور بوده و همیشه دام‌های سبک و سنگین وارد استان قم شده و بعد از پروارشدن به استان‌های مبدأ بازگشت داده می‌شدند، اما در سال گذشته، در مقطعی که کشور درگیر خروج دام بود، واسطه‌گران و دلالان وارد استان قم شده و تعدادی دام را از استان خارج کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ پرونده و شبکه خروج دام از استان را شناسایی و بازداشت کردیم که تحویل مقامات قضایی و تعزیرات شده و منتظر صدور حکم هستندو دام‌هایشان نیز به نفع دولت توقیف شد.

انتهای پیام/الف

ورود و خروج دام تنها با پلاک‌کوبی در قم صورت می‌گیرد

برچسب ها: استانداری ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.