برگزاری سومین جشنواره روغن کرمانشاهی به میزبانی اقامتگاه بوم گردی دینور

سومین جشنواره روغن کرمانشاهی به میزبانی اقامتگاه بوم گردی دینور روز جمعه (۱۷ خرداد) در روستای «کرتویج» بخش دینور از توابع شهرستان صحنه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یاور ابیری مدیر اقامتگاه بومی گردی دینور گفت : اولین دوره جشنواره ۲۴ شهریور سال ۹۶ و دومین دوره آن نیز ۲۹ تیر سال ۹۷ با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و تعدادی از گردشگران داخل و خارج از استان کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت : استقبال بسیار خوب گردشگران از اولین و دومین دوره برگزاری این جشنواره ما را تشویق به برگزاری سومین دوره آن کرد.

 ابیری با اشاره به اینکه این جشنواره روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برگزار می‌شود، افزود: اجرای برنامه‌های مختلفی در این روز برای گردشگران تدارک دیده شده که آشنایی با فرهنگ بومی منطقه مهمترین آن‌ها است.

وی اجرای مراحل صفر تا صد نحوه درست کردن روغن حیوانی و توضیح دادن و اجرای مراحل کامل آن، ماست زنی، مشک زنی و درست کردن دوغ محلی به همراه کره گیری، نحوه درست کردن پنیر محلی (شیراز)، فروش محصولات از جمله روغن حیوانی، کره و لبنیات محلی و گیاهان کوهی، برپایی غرفه فروش محصولات و سیاه چادر عشایری را از جمله برنامه‌های این جشنواره ذکر کرد.

وی استفاده از دم نوش‌های کوهی و چای آتشی، آش دوغ محلی و استراحت در باغات، اجرای گروه تنبور نوازان مستور، اجرای موسیقی محلی (ساز و دهل) به همراه گروه هلپرکه به همراه اجرای زنده را از جمله دیگر برنامه‌های این جشنواره ذکر کرد.

ابیری با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم گردی دینور سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تاکنون ۲ جشنواره روغن حیوانی کرمانشاهی و ترخینه (دسری محلی) را در این اقامتگاه در روستای کرتویج برگزار کردیم و بیش از ۵۰۰ گردشگر از این جشنواره‌ها استقبال کردند که به نظر ما بی نظیر است.

وی از علاقه‌مندان به بوم گردی و طبیعت دعوت کرد که به استان کرمانشاه و منطقه دینور سفر کنند و لحظات خوشی را در اقامتگاه‌های بوم گردی کرتویج و کندوله سپری کنند.

وی پنج خانه سنتی و نیمه سنتی در روستای کرتویج را برای اقامت گردشگران اختصاص داده و می‌گوید در روستای کندوله نیز ۲ خانه سنتی را برای این موضوع اختصاص داه ایم.

وی اظهار کرد : در عید نوروز بیش از ۱۰۰ نفر در این اقامتگاه‌ها اسکان داده شدند.

 

 

انتهای پیام/د

حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و تعدادی از گردشگران داخل و خارج در جشنواره بومگردی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اميني
۰۷:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام...
چطور ميتونيم باخبر بشيم دفعه بعد كي برگزار ميشه؟؟