برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر در قم

مراسم بزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر با حضور اقشار مختلف مردم ونیرو‌های نظامی و انتظامی در قم برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از دست نیرو‌های متجاوز حزب بعث عراق مرقدشصت شهید عملیات بیت المقدس واقع در گلزارشهدای سوم خرداد، گلباران و عطر افشانی شد.

حجت الاسلام اهتشام پور امام جمعه‌ی کاشان در این مراسم کرامت وعظمت را خاصه‌ی جهادگران در راه خدا دانست و گفت: شهدا با گذشتن از ارزشمندترین نعمت خداوند که همان جان شیرین است به ماندگاری، بزرگی ونام آوری رسیدند.

وی اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا وجانفشانی فرزندان این مرزوبوم بیان کرد وتن‌ها راه پاسداشت این حماسه آفرینی‌ها را تلاش برای اعتلای انقلاب و ایران و پیروی از فرامین رهبری دانست.

حجت الاسلام اهتشام پور لبخند به دشمن را خیانت به خون شهدا دانست وتاکید کرد: اگرچه در فرامین دینی به رحم ومروت توصیه شده، اما در همانجا برمواجه‌ی شدید با دشمنی، دشمنان تاکید شده است که مسئولان در سیاست‌های خود باید به دو جنبه توجه کنند نه فقط لبخند وامیدواری به دشمن.

عملیات بیت المقدس ساعت سی دقیقه‌ی بامداد دهم اردیبهشت سال ۶۱ با رمز یا علی بن ابیطالب (ع) آغاز ودر نهایت سوم خرداد همان سال با آزادسازی خرمشهر، هویزه و پادگان حمیدبه پیروزی رسید. شهدای قمی این عملیات در سه گلزار شیخان، سوم خرداد و علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شدند.

امروز همچنین آقای سرمستبزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر استاندار و هاشمی مدیر کل بنیاد شهید با حضور در منزل شهیدان وکیلی وخلیلی از مقام بلند شهدا تجلیل واز والدین این شهدا تقدیرکردند.

شهیدان احمد، محمد وهادی وکیلی از شهدای دفاع مقدس هستند که در عملیات‌های کربلای ۵، کردستان وخیبر به درجه‌ی رفیع شهادت نائل شدند.

شهید محمدرضا خلیلی هم یکی ازدویست شهید استان قم در عملیات بیت المقدس بود.

استاندار در این دیدار‌ها خانواده‌ی شهدا را اسوه‌ی صبر و استقامت خواند و خدمتگذاری به ایشان را توفیق الهی دانست.

آقای سرمست حضور مسئولان در بین خانواده‌ی شهدا، ایثارگران وجانبازان را سبب کسب روحیه‌ی جهادی وشوق خدمتگزاری برای اعتلای انقلاب ومیهن اسلامی بیان کرد.

انتهای پیام/الف

بزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.