برگزاری مراسم گلباران و غباروبی گلزار مطهر شهدای کرمانشاه

همزمان با سراسر کشور مراسم گلباران و غباروبی گلزار مطهر شهدای کرمانشاه، با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در باغ فردوس کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین هادی عسگری مدیرکل بنیاد استان سوم خرداد را فرصتی ارزشمند به منظور بازخوانی و یادآوری عملیات ظفرمند بیت المقدس و قدردانی از حماسه آفرینان دلاوری دانست که نام ایران اسلامی را برای همیشه در جهان طنین انداز کردند.

وی گفت : سوم خرداد روز شکرگزاری و سپاسگزاری ملت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی از نعمت‌های الهی و الطاف بی منتهای خداوند متعال است و این شکر گزاری علامت مؤمنین راستین و خدامحور و وجه تمایز آنان با کفار و منافقین است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به برپایی نماز شکر توسط رزمندگان اسلام در مسجد جامع خرمشهر به هنگام آزادسازی این شهر از لوث وجود دشمن بعثی ادامه داد: در منابع اسلامی شکر به هنگام پیروزی و صبر به هنگام سختی، به عنوان دو نشانه و علامت انسان مؤمن و خداترس به شمار رفته و در مقابل غرور و یأس نیز به عنوان دو نشانه افراد کافر و منافق معرفی شده است و امروز به خوبی شاهدیم که ایثارگران عزیز به عنوان انسان‌های مؤمن و خدامحور هم شکرگزار نعمت‌های خداوند متعال هستند و هم بر سختی‌ها و مشکلات صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تقابل رزمندگان اسلام و نیرو‌های رژیم بعث عراق در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دست خالی و تنها با تکیه به ایمان به خدا و قدرت لایزال الهی و نیز با توسل به قرآن کریم و اولیاء الهی در مقابل تمام امکانات و تجهیزات جهان کفر ایستادگی کرده و در نهایت با سربلندی و افتخار از این آزمون بزرگ بیرون آمدند.

وی با تأکید بر این مطلب که سوم خرداد در واقع پیروزی اراده مردمی بر دشمن زورگو و جنایتکار بود، این پیروزی‌ها را ثمره فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت در جامعه، بویژه در بین رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل دانست.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در پایان تصریح کرد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از این نسخه نجات بخش و معجزه آفرین استفاده کرده و به پیروزی رسیدیم، امروز هم جامعه برای برون رفت از مشکلات پیش رو محتاج و نیازمند همین فرهنگ والا و گره گشا بوده و لذا می‌بایست در همه عرصه‌ها از این فرهنگ ارزشی و راهگشا بهره گیری کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

سوم خرداد نام ایران اسلامی را برای همیشه در جهان طنین انداز کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار