کارگردان «دریاچه ماهی» به موضوع خانواده می‌پردازد/ «هشتک خاله سوسکه ۲» ساخته می‌شود؟

کریم خودسیانی از همکاری مجدد با مریم دوستی کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» خبر داد.

اظهار نظر یک فیلمنامه‌نویس درباره کاهش ساخت فیلم ملودرام ایرانی/ «هشتک خاله سوسکه ۲» ساخته می‌شود؟کریم خودسیانی فیلمنامه نویس، در خصوص فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۱۵ سال است با حمزه صالحی همکاری دارم و در حال حاضر نیز به صورت مشترک برای مریم دوستی کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» ملودرامی اجتماعی و عاشقانه با نام موقت «نقره داغ» نوشتیم.

وی با اشاره به اینکه سابقه همکاری با مریم دوستی باعث پذیرفتن همکاری مجدد شد، افزود: فیلمنامهبا وسواس زیاد و چندین مرتبه بازنویسی به نسخه نهایی رسید که حال و هوای آن به حقوق زنان، تحکیم خانواده و در برخی موارد محیط زیست اشاره دارد.

خودسیانی با اشاره به موضوع فیلم نامه بیان کرد: با توجه به اینکه این روز‌ها آمار‌های خوبی از تحکم خانواده و مسائل اطراف آن نمی‌شنویم تصمیم به نگارش فیلمنامه با موضوع نقش زن در تحکیم خانواده گرفتیم. همچنین به عواقب مواد مخدر به خصوص از نوع صنعتی آن اشاره دارد؛ موادی که مصرف آن‌ها با اغواگر‌ها و ترفند‌های مختلف در جامعه حتی بین قشر روشنفکر و تحصیل کرده نفوذ دارد و اتفاقات منفی بیشماری را به همراه داشته است.

این نویسنده عنوان کرد: قصه با موضوع مواد مخدر صنعتی آغاز می‌شود و به دیگر داستانک‌های قصه ختم خواهد شد.

خودسیانی در خصوص دلایل پرداخت به این موضوع در شرایطی که برخی سینماگران به دنبال ساخت فیلم‌های کمدی هستند، اظهار داشت: اتفاق وحشتناکی که افتاده این است که بیشتر از ما تقاضای فیلمنامه‌های کمدی بفروش دارند و این باعث پایین آمدن سطح سلیقه مخاطبان شده است و از آن بدتر اینکه سینما دیگر دست سینماگران نیست، چون سرمایه داران حکم می‌کنند، در این شرایط هرچه آن‌ها بگویند اهالی سینما لاجرم باید تمکین کنند.

وی تصریح کرد: ما اگر از پول‌های کثیف و رانت بازی‌های آن‌ها پرده برداری کنیم به کسانی می‌رسیم که به سینما و فرهنگ ما ضربه‌های منفی زده‌اند. آیا این آقایان به عواقب بد موضوع برای کلیت فرهنگ و نسل آینده جامعه فکر می‌کنند؟ از جهتی دیگر رقم‌های دستمزد به خاطر برخی سرمایه گذاران بالا رفته و ملودرام اجتماعی و عاشقانه جایی در سینما ندارد چراکه سرمایه گذاران فقط به فکر تولید یک نوع از فیلم با رویکرد درآمدزایی هستند و از آن بدتر نویسنده به عنوان رکن اصلی هیچ جایگاهی در بخش‌های مادی و معنوی اثر ندارد.

خودسیانی درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت‌: همچنین با حمزه صالحی در حال رایزنی برای نگارش فیلمنامه «هشتک خاله سوسکه ۲» هستیم و نگارش چند فیلمنامه دیگر پیشنهاد شده که ترجیح می‌دهم پس از قطعی شدن و هماهنگی با عوامل آن رسانه‌ای شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.