ایران محور کشور‌های اسلامی

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : دشمن از این می‌ترسد که ایران محور کشور‌های اسلامی قرار گیرد، اما اکنون ایران الگوی بسیاری از کشور‌های غیر اسلامی است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با آروزی قبولی طاعات و عبادات مردم گفت : امروز سوم خرداد سالروز فتحی شکوهمند در عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در قله افتخارات ۸ سال دفاع مقدس قرار دارد، گفت : فتح خرمشهر شکسته شدن باور‌های پوچ دشمن و پایان اشغالگری‌های او بود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اما رهبری امام راحل و دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و پشتیبانی همه جانه مردم از دیگر دلایل این پیروزی بود.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین پایگاه شیطانی آمریکا در منطقه خاورمیانه فرو ریخت و نظام دوقطبی آن زمان شکسته شد.

سردار ریحانی با بیان اینکه در آن زمان همه کشور‌ها بدون استثنا یا باید غربی و یا شرقی می‌شدند، گفت: ترس از نفوذ انقلاب به سایر کشور‌ها باعث جنگ ۸ ساله علیه ایران شد.

وی تصریح کرد: همانگونه که هم اکنون شاهد آن هستیم، آن زمان از طرفی تسخیر لانه جاسوسی - که انقلاب دوم نام گرفت- و ترس از نابودی رژیم صیونیستی از سوی دیگر، تمامی دشمنان را بر آن داشت تا صدام را تجهیز و تشویق برای حمله به ایران کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: صدام نیز به پشتیبانی دشمنان ایران با استراتژی حمله سریع و برق آسا به ایران حمله کرد و خرمشهر را که به لحاظ استراتژیک مورد توجه بود را به اشغال خود درآورد.

وی یادآور شد: وقتی تاریخ دفاع مقدس را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که صدام گفته بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به ایران تقدیم خواهم کرد، کارشناسان دنیا هم بر این باور بودند که امکان آزاد سازی خرمشهر وجود ندارد.

سردار ریحانی گفت: آنزمان به لحاظ علمی، نظامی و عقلی هم خرمشهر قابل تصرف نبود و ما قبل از عملیات بیت المقدس دو عملیات دیگر برای آزادسازی خرمشهر داشتیم، اما چون فرماندهی آن را بنی صدر خائن برعهده داشت، توفیقی حاصل نشد.

وی افزود: داماد صدام در خاطرات خود می‌گوید، زمانی که خبر آزاد سازی خرمشهر را به او دادند در اتاق خود مدام راه می‌رفت گریه می‌کرد و مشروب می‌خورد و سوگند یاد کرد که فرماندهان خود در این عملیات را اعدام کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه فتح خرمشهر درس‌های زیادی برای ما داشت، گفت: اولین درس آن این بود که جامعه اسلامی همواره باید آماده باشد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی امروز آمریکا را با شکست و ناکامی در راهبرد‌ها مواجه ساخته و موازنه قدرت را در دنیا به نفع اسلام تغییر داده است.

سردار ریحانی گفت: دشمن از این می‌ترسد که ایران محور کشور‌های اسلامی قرار گیرد، اما در حال حاضر بسیاری از کشور‌های غیر اسلامی نیز ایران را الگوی خود قرار داده اند.

وی گفت: امام خمینی (ره) زمانی فرمودند: که «دنیا در حال شنیدن صدای شکست استخوان‌های کمونیست است» و یا «صدام راهی جز خودکشی ندارد» و «لیبرالیسم در دنیا رو به افول است» و «اسلام سنگر‌های کلیدی را فتح خواهد کرد» و امروز می‌بینم که همه آن‌ها عملی شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه هستیم، گفت: همین دشمنان می‌گفتند که جمهوری اسلامی جشن سالگرد پیروزی خود در سال ۹۷ را نخواهد دید، اما به لطف خدا شاهد افزایش جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ بودیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات به خودی خود خطرناک نیست، تاکید کرد: ترس از تهدیدات خطرناک‌تر است و تهدیدات همواره برای ما وجود داشته است، اما ما با صلابت راه پیشرفت و توسعه را طی کرده ایم.

سرداری ریحانی تصریح کرد: ما اکنون چه در حوزه صنایع مختلف و چه در حوزه علمی در دنیا جایگاه قابل قبولی داریم که این موجب عصبانیت دشمن شده است.

وی گفت: ما قدرت بازدارندگی بالایی داریم و هرچند به لحاظ نظامی و تجهیزاتی قدرتمند هستیم، اما پایگاه مشروع مردمی قدرت اصلی بازدارندگی ماست.

این مسئول با بیان اینکه اقدام آمریکا علیه ما چند گانه است، گفت: تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ، انزوای سیاسی، تهی سازی ما از قدرت بازدارندگی و مهار نفوذ منطقه‌ای ایران از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات آمریکا علیه ایران است.

دشمن به خوبی ازاهمیت جایگاه ولایت در کشور آگاه و با سیاه نمایی در فضای مجازی به دنبال تفرقه است

وی با تاکید بر اینکه دشمن به خوبی از اهمیت جایگاه ولایت در کشور آگاه است، افزود: این ولایت بود که در سخت‌ترین شرایط این کشور را به منزل مقصود رساند.

سردار ریحانی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تفرقه میان ملت متحد و مقتدر ایران اسلامی است، گفت: سیاه نمایی در فضای مجازی دیگر برنامه‌های مهم دشمن است.

وی با یادآوری اینکه مسئله قدس بزرگترین پروژه‌ای است که از آن به عنوان پروژه قرن یاد می‌شود، گفت: هدف از این پروژه جابجایی سفارت اسرائیل به بیت المقدس است، لذا راهپیمایی روز قدسامروز باید بسیار پرشور‌تر و با صلابت‌تر از سنوات گذشته برگزار شود .

 

 

انتهای پیام/د

ترس از نفوذ انقلاب به سایر کشور‌ها باعث جنگ ۸ ساله علیه ایران شد

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.