نه به معامله قرن؛

فریادی که تا روز آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/ روز قدس فریاد بر نظام سلطه است

بار دیگر ایران یکپارچه در روز قدس به پا می‌خیزد و در اعلام برائت از استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طراحی هوشمندانه روز جهانی قدس و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت و اراده امت اسلامی در قبال حل مسأله فلسطین و دفع غدّه سرطانی اسرائیل به عنوان اولویت اول جهان اسلام توسط حضرت امام خمینی (ره) یک تصمیم راهبردی بود که بعد از پیروزی انقلاب سبب شد، آرمان آزادی قدس شریف به مثابه یک ضرورت حتمی و تاریخی؛ پلی به گذشته، حال و آینده آحاد مسلمانان عالم ایجاد کند.

اشغال فلسطین آغاز طرح بزرگی با هدف ایجاد حس خواری و ذلت در میان امت اسلامی و در نتیجه، اجرای پروژه بزرگ صهیونیسم علیه توانایی‌های مسلمانان بود.
 
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است

اما مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، به خصوص با آمدن انقلاب اسلامی ایران و پیام تاریخی امام خمینی (ره) از اجرای این طرح جلوگیری کرد و صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها فرود آمد. آن‌گاه مقاومت اسلامی در فلسطین و جنوب لبنان به وجود آمد تا نمایانگر غیرت مسلمانان برای بوجود آمدن امت واحد اسلامی و بازگرداندن عزت و جایگاه واقعه‌ای مسلمانان در جهان باشد.

وعده الهی...


هرساله با آمدن آخرین جمعه ماه رمضان این وعده الهی بر ذهن‌های آزاد خواهان و وجدان‌های بیدار بیشتر نمایان می‌شود «به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد» (شعرا - ۲۲۷). این وعده الهی است؛ وعده الهی خلل ناپذیر است و این وعده الهی امیدیست بر دل رنجوران و مظلومان.

تاریخچه

از ابتدای اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ این موضوع مورد توجه اکثر عالمان دینی به ویژه شیعیان قرار گرفته و با حساسیت به دنبال حل این مشکل بودند امام خمینی (ره) نیز یکی از محور‌های مبارزاتی خود را از ابتدا آزادی فلسطین و به رسمیت نشناختن اشغال آن معرفی کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ارتباط با اسرائیل قطع و سفارت آن در ایران در اختیار فلسطینی‌ها قرار گرفت. با شروع دور تازه‌ای از حملات اسرائیل به جنوب لبنان، امام خمینی روز ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ مصادف با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ با صدور پیامی، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد:
 

فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است



از آنروز به بعد آخرین جمعه ماه رمضان بیش از ۸۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این روز تظاهراتی برگزار می‌کنند.

روز قدس، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى می‌کند.
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است

امسال با توجه به اینکه آمریکا، سفارتش را به قدس انتقال داد و معامله قرن را کلید زد و همچنین علاوه بر آن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان را به رسمیت شناخت از اینرو روز جهانی در بسیاری از کشور‌های اسلامی، با شکوه و پررونق‌تر خواهد بود.
 
یکی از همشهریان زنجانی که هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان خود را به جمع نماز گزاران می‌رساند تا در فریاد خشمی که بر سر اسرائیل و حامیانش در این روز فرود می‌آید شریک باشد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: هرساله همراه خانواده برای اعلام همبستگی با خواهران و برادران دینی خود در این راهپیمایی شرکت می‌کنیم.
 
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است
وی می‌گوید: احساس می‌کنم حضور ماست که می‌تواند نمادی از وحدت مسلمانان را به رخ جهانیان بکشد .

این شهروند زنجانی ادامه می‌دهد: امسال نیز همراه فرزندانم خواهم آمد و آزادی فلسطین را به اتفاق همه هموطنانم فریاد خواهم زد.

خانم مهاجری یکی دیگر از شهروندان زنجانی است که در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت:حضور در راهپیمایی روز قدس یک واجب شرعی می‌دانم چرا که وجود تک تک ما مسلمانان در این راهپیمایی موجب دلگرمی وحدت و امید مردم مظلوم فلسطین می‌شود.
 
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است
 

وی افزود: اجتماع مسلمانان در گوشه گوشه جهان برای حمایت از مظلوم است و نمایانگر این است که ما مسلمانان اگر پشت هم بایستیم می‌توانیم همه سد‌ها و موانع را از بین ببریم و انشاالله نتیجه این حضور ما به آزادی قبله اول مسلمانان بیانجامد.
 

مسئله فلسطین از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است

هادی نژاد کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: بی تردید مسئله فلسطین از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام در این مرحله از تاریخ است؛ که از چند منظر می‌توان به آن نگاه کرد در وهله اول آنچه در فلسطین می‌گذرد منبع درد برای همه مسلمانان جهان و انسان‌های آزاده است در وهله دوم فلسطین جایگاه مقدسی در بین ادیان دارد قدس پاره تن اسلام است و در تاریخ اسلام بیت المقدس اولین قبله گاه مسلمین بوده و خداوند این سرزمین مقدس را محترم شمرده است و از دیدگاه قرآن کریم فلسطین و بیت المقدس جایگاه بارز و اهمیت ویژه‌ای داشته است.
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است

وی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص ) فرموده است: هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمانی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست افزود: پس وظیفه ما مسلمین هست که به ندای مظلوم پاسخ دهیم.

هادی نژاد ادامه داد: به امید خدا با حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس، شاهد نابودی استعمار و رژیم ناخلفی که ساخته خواهیم شد.

وی حضور در راهپیمایی روز قدس را یک وظیفه شرعی عنوان کرد و گفت: مساله فلسطین امروز ناموس اسلام است با همه وجودمان از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت کنیم، کمترینش همین راهپیمایی هاست تا به مردم مظلوم فلسطین بگوییم‌ای مردم مظلوم، ما برای حمایت از شما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم و با شما همدردی می‌کنیم.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: شکل گیری جبهه مقاومت است که می‌تواند امروز در برابر استکبار ایستادگی کند و ما مسئول حفظ این نهضت هستیم تا روزی که شاهد آزادی تمام سرزمین‌های اسلامی در بند باشیم و این زمانی تحقق پیدا می‌کند که همه مسلمانان پای کار باشند.

هادی نژاد گفت:امروز قدرت جهانی اسلام حول محور فلسطین در حال شکل گیری است که همه این‌ها ماحصل حضور در روز جهانی قدس است.

روز جهانی قدس یادگار ماندگار امام راحل برای امت اسلامیست

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: روز جهانی قدس یادگار ماندگار امام راحل برای امت اسلامیست.
 
فریادی که تا آزادی فلسطین خاموش نخواهد شد/روز قدس فریاد بر نظام سلطه است
وی ادامه داد:هرساله مردم استان همگام با مردم متدین ایران اسلامی و همچنین حضور یکپارچه امت اسلامی در سایر کشور‌ها آخرین جمعه ماه رمضان که امسال مصادف با ۱۰ خرداد و ۲۵ ماه رمضان است در خیزشی عظیم در کنار 'جبهۀ بزرگ مقاومت و بیداری اسلامی' و در حمایت از مردم مظلوم و بی گناه وآوارگان بی پناه فلسطین مقاوم، علیه ظلم و خشونت و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی فریاد آزادی، استقلال، حقانیت و مظلومیت سر می‌دهند و دوشادوش برادران دینی خود درجای جای فلسطین قهرمان و دیگر آزادگان جهان، با ظلم و کفر دجالان سفاک صهیونیست به مبارزه بر می‌خیزد.

حسینی تصریح کرد:اهداف این حرکت بازنمایی روز قدس و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین و همچنین حمایت از آرمان قدس شریف که مسئله اول جهان اسلام است.

وی، روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی درحمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی و معطوف سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی کاخ سفید، آل سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام را از دیگراهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ترسیم پیامد‌های راهبردی ابتکار امام راحل در طراحی روز قدس، روشنگری درمورد برقراری ارتباط رسمی با رژیم صهیونیستی و معرفی حقوق بشر آمریکایی و معطوف سازی نگاه جامعه بین الملل به آن از دیگر اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته روزه داران و مردم اسـتکبارسـتیز استان نیز همگام با سایر هموطنانمان فریاد دفاع از مظلوم سرخواهند داد تصریح کرد: امیر خاتمی وزیر دفاع سخنران راهپیمایی روز قدس در شهرستان زنجان خواهد بود.
 
وی افزود: حرکت مردم این شهرستان ساعت ۱۰:۳۰ از میدان قائم (عج) (میدان کوچه مشکی) به سمت مصلای خاتم الانبیا انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس در سایر مناطق استان نیز انجام خواهد شد ادامه داد: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی تاثیر بسیار مهمی در منطقه و کشور‌های اسلامی خواهد گذاشت.
 
گزارشی از زهرا نصیری
 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: رمضان 98 ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.