مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛

تشکیل پرونده برای ۱۱هزار واحد خسارت دیده ازسیل/۳ واحد تکمیل شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون ۱۱ هزار پرونده برای واحد‌های خسارت دیده از سیل در گلستان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدتقی زمانی نژاد، صبح شنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده آق قلا در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در سیل و رانش اخیر گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۳۰۰ واحد تخریبی بوده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد هم نیازمند تعمیر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۱۷۲ واحد شهری و ۱۲ هزار و ۶۶۱ واحد هم روستایی است، افزود: تاکنون حدود ۱۱ هزار فقره پرونده برای واحد‌های خسارت دیده، تشکیل شده و بیش از ۶ هزار پرونده به بانک‌ها ارجاع که با ۴۴۵ واحد قرارداد منعقد شده است.

زمانی نژاد در خصوص روند بازسازی گفت: تاکنون ۱۱۵ واحد پی کنی و حدود ۵۲ فونداسیون زده شده است و سه واحد هم در شهر‌های آق قلا، گنبدکاووس و آزادشهر پایان کار گرفتند.

وی بیان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای با بسیج سازندگی کشور، مقرر شد که آن‌ها در سطح کشور ۲۰ هزار واحد بسازند که سهم گلستان هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است.

زمانی نژاد ادامه داد: از این تعداد ۳۰ درصد معادل ۴۰۰ واحد احداثی بوده و هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۷۰ درصد هم تعمیری است.

وی افزود: احداثی‌ها در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و مراوه تپه و تعمیراتی‌ها هم در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا است.

زمانی نژاد با تأکید بر اینکه در روند بازسازی خود مردم باید پای کار باشند، اظهار کرد: کار نظارتی با بنیاد مسکن است و هر سازنده‌ای که در ساخت واحد‌های آسیب دیده وارد شود ناظران بنیاد بر کار آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با توجه به پیشرفت فیزیکی و کیفیت کار قسط‌ها را آزاد می‌کند، گفت: پیمانکار‌های مختلفی در منطقه مشغول به فعالیت هستند و بنا داریم که تعمیراتی‌ها را تا پایان تیرماه و احداثی‌ها را هم حداکثر تا پایان سال به اتمام برسانیم.

زمانی نژاد از توزیع سیمان رایگان بین واحد‌های آسیب دیده از سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور پرونه و نظارت هم رایگان خواهد بود، همچنین میله گرد تهیه شده و در نزدیکی شهر‌های سیل زده دپو شده تا با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/پ

توزیع سیمان رایگان بین واحد‌های آسیب دیده از سیل

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.