ذخیره بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب در مخازن سد‌های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۷) تا آخر اردیبهشت امسال، ۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در مخازن سد‌های این استان ذخیره شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم گفت: حجم آب مخازن سد‌های استان در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بود که نشان از افزایش ۷،۵ درصدی این رقم دارد.

وی با بیان اینکه حجم مخزن آب سد قشلاق سنندج در سال آبی جاری ۲۱۵،۱ میلیون مترمکعب است، افزود: این میزان در سال آبی گذشته ۲۰۷،۵ میلیون مترمکعب بود و اکنون ۱۰۰ درصد حجم این سد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: حجم آب موجود در مخزن سد چراغ ویس در سال آبی جاری تاکنون ۳۷،۳ میلیون مترمکعب بوده و ۴۳ درصد حجم آن پر است.

خرم میزان پرشدگی مخزن سد گاوشان را در این مدت، ۹۸ درصد اعلام کرد و یادآور شد: حجم مخزن این سد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۷) تا آخر اردیبهشت امسال به ۵۴۵، ۶ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه سد سنگ سیاه در حال حاضر ۲۹،۲ میلیون مترمکعب آب دارد، اضافه کرد: ۸۸ درصد مخزن این سد در سال آبی جاری پر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به ۴، ۱ میلیون مترمکعبی حجم مخزن سد بانه در این مدت اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی آبی تا پایان اردیبهشت امسال، ظرفیت این سد کامل شد.

خرم، حجم مخزن سد گاران را در این مدت، ۸۴،۴ میلیون مترمکعب، دریاچه سد زریوار ۶۴،۹، زیویه ۱۶،۲، سورال ۱۱،۴ و سد سیازاخ دیواندره ۳،۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه حجم سد آزاد در سال آبی جاری ۳۰۰،۳ میلیون مترمکعب و ۱۰۰ درصد آن پر شده است، تاکید کرد: حجم آب موجود در مخزن سد‌های بوکان و تلوار هم در این مدت به ترتیب به ۷۲۴، ۵ و ۱۵۱،۳ رسیده است.

انتهای پیام/م

سد سنگ سیاه  ۲۹،۲ میلیون مترمکعب آب دارد

 

برچسب ها: بارش باران ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.