سعادت در نطق میان دستور:

اقتصاد مقاومتی از دانشگاه‌ها شروع می‌شود/ در عرصه سیاست خارجی نیازمند انسجام هستیم

نماینده دشتستان گفت: اقتصاد مقاومتی از دانشگاه شروع می‌شود، نه اینکه نام یک تیم را تیم مقاومت بگذاریم و پروژه‌ها را به آنها بسپاریم.

اقتصاد مقاومتی از دانشگاه‌ها شروع می‌شود/ تحریم‌های یک تاجر اسلحه به خون امنیت مردم را به خطر می‌اندازدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی امروز (۴ خرداد ماه) مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: امروز ایران اسلامی دچار مشکلات چند وجهی و عمیقی است که تمام ملت را به تنگ آورده است، اما از ما نمایندگان تا دیگر مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌ها گویی کمتر کسی نیاز به پاسخگویی به ملت را در خود احساس می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر امروز کشور در حوزه‌های مختلف دچار مشکل شده و به تعبیری بحران‌ها را شاهد هستیم، نباید این کلاف در هم پیچیده را به گردن دیگران در داخل و خارج بیاندازیم چرا که این شرایط هرگونه که هست محصول عملکرد ما مسئولان است، بنابراین آن‌ها که تصدی‌های طولانی‌تری دارند مسئولیتشان بیشتر است.

نماینده مردم دشتستان تصریح کرد: امروز تحریم شده ایم و از این رو مشکلاتی بر ما وارد شده است، اما آیا همه مشکلات ما آورده تحریم است؟ ضعف سیستم به کارگیری علوم، ناشایسته سالاری، آسیب‌پذیری تولیدکنندگان و کارآفرینان، ترس و بدبینی نسبت به سرمایه‌گذاری، فساد سازمان یافته، ضعف‌های شدید در مبارزه با رانت خواری و سوء استفاده ربطی به تحریم‌ها ندارند.

سعادت گفت: واردات لجام گسیخته‌ای که کمر تولید ملی را شکسته، حمایت بلاوجه شائبه برانگیز از صنایع غیر رقابتی و تولیدات بی کیفیت آن‌ها همچون خودروسازی که تقصیر آمریکا، اسرائیل و عربستان نیست. اگر نهاد‌ها هر کدام به وظایف خود درست عمل کنند، علم را به خدمت بگیرند و وظیفه را معطوف به نتیجه کنند، نه رفع تکلیف؛ اگر دستگاه‌ها و قوا به جای دخالت در کار‌های یکدیگر به کار ویژه‌های خود متمرکز می‌شدند امروز دچار وضعیتی نمی‌شدیم که کارگر و کارمند ایرانی دغدغه نان داشته باشد و جوان ما در حسرت تدارک ساده‌ترین وسایلی که ازدواج و معاشش را تأمین می‌کند، سردرگم و افسرده باشد.

وی بیان کرد: تحریم‌های اعمال شده از جانب یک رئیس جمهور بدعهد و یک تاجر اسلحه به خون به نام آقای ترامپ می‌تواند امنیت روانی و سفره‌های کوچک مردم را به تلاطم رکود، تورم و گرانی بیاندازد، ما از درد سخن می‌گوییم اما از درمان خبری نیست و کشور صحنه نمایش اتهام زنی به یکدیگر شده است.

نماینده مردم دشتستان در ادامه گفت: نه از بازخواست قصور‌ها و ناکارآمدی‌ها و نه از همتی برای خاموش کردن جنگ سیاسی داخلی خبری است. اگر خواهان برون رفت از شرایط موجود هستیم مجلس باید در تصویب قوانین شفافیت، سلامت اداری و اقتصادی، مبارزه با فساد و پولشویی، حمایت از تولید ملی و رونق آن قدم بردارد و نقش نظارتی خود را در مسیر مبارزه بی رودروایسی با رانت قرار دهد.

سعادت ضمن تذکر به قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه نیازمند حاکمیت قانون و پایان دادن به رشد سلطان‌های سکه و ارز و قیر، نفت و شکر هستیم هیچکدام از این‌ها بدون وجود آزادی افشای تخلفات، آزادی بیان و قلم و رسانه میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در سیاست خارجی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و در سیاست داخلی ما احترام به سلایق سیاسی، احترام به آزادی‌های بنیادی و آشتی ملی لازم است، در دستگاه اجرایی همت مضاعف، به کارگیری نیرو‌های متخصص و جوان و بازگرداندن نقش والای علم و علم آوری و سپردن امور به دست دانشمندان در تمام حوزه‌های کشور ضرورت دارد.

نمیانده دشتستان تاکید کرد: دولت باید این را بپذیرد که اقتصاد مقاومتی از دانشگاه شروع می‌شود، نه اینکه نام یک تیم را تیم مقاومت بگذاریم و پروژه‌های خرد و کلان را به آن‌ها بسپاریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار