حدادی: به صورت اتفاقی به ماده پرتاب دیسک روی آوردم/ با یک سوم قرارداد یک فوتبالیست می‌توانیم قهرمان المپیک شویم/ پرسپولیسی هستم

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان درباره اینکه چه زمانی به قدرت دستش در پرتاب پی برده است، گفت: زمانی که جوان بودم و به شمال می‌رفتم خیلی سنگ پرتاب می‌کردم و از بلندی‌ها این کار انجام می‌دادم. خیلی پرتاب کردن را دوست داشتم و دروازه‌بان فوتبال هم بودم. توپ را از یک طرف زمین به طرف دیگر پرتاب می‌کردم. البته اتفاقی شد که به ورزش پرتاب دیسک روی آوردم و متاسفانه ما به درستی استعداد یابی نمی‌کنیم و خیلی از استعداد‌ها در کشور سوخت می‌شوند. اگر استعداد یابی درست صورت می‌گرفت هزاران احسان حدادی در کشور داشتیم و مدال‌های زیادی در المپیک کسب می‌کردیم.

حدادی: به صورت اتفاقی به ماده پرتاب دیسک روی آوردم/ با یک سوم قرارداد فوتبالیست می توانیم قهرمان المپیک شویم

او ادامه داد: من به صورت اتفاقی به ورزش دوومیدانی ماده پرتاب دیسک روی آوردم چرا که من درواز‌ه‌بان فوتبال و هندبال بودم و زمانی هندبال بازی می‌کردم به تیرک دروازه زدم و از هم جدا شد و معلم ورزشمان از من خواست که در مسابقات منطقه یک شرکت کنم و در آن مسابقات، وزنه پرتاب کردم. همچنین بعد از آن رشته‌های مختلف دوومیدانی را تست کردم و از سال ۸۰ در ماده پرتاب دیسک فعالیت می‌کنم.

هر ورزشکار دوومیدانی به اندازه یک تیم فوتبال ارزش دارد

حدادی درباره اینکه برای مدال آوری در المپیک چقدر هزینه لازم است، گفت: به نظرم با یک سوم قرارداد فوتبالیست لیگ برتری می‌توان قهرمان المپیک شد. رشته‌های ورزشی همانند وزنه برداری، کشتی و تکواندو خیلی زحمت دارند و در مجموع این رشته‌های ورزشی یک تیم هستند که به اردو می‌روند، اما دوومیدانی یک ورزش انفرادی است و یک ورزشکار دوومیدانی به اندازه یک تیم فوتبال کار می‌کند و رقبای من هر کدام یک ماساژور، یک مربی و یک روانشناس دارند و یک تیم، ورزشکار دوومیدانی کار را به جلو می‌برد و مدال کسب می‌کند. خدا را شکر در چند وقت گذشته وضعیت دوومیدانی کشورمان بهتر شده است و ۲ نفر هستیم که ساک بیرون می‌اندازیم. زمانی که به رقبایم می‌گویم که ما با این امکانات به مسابقات می‌آییم تعجب می‌کنند.

حدادی: به صورت اتفاقی به ماده پرتاب دیسک روی آوردم/ با یک سوم قرارداد فوتبالیست می توانیم قهرمان المپیک شویم

مرحوم حجازی در قلب میلیون‌های ایرانی جا دارد

حدادی در واکنش به عکس‌هایی که از تیم پرسپولیس، علی پروین و مرحوم حجازی نشان داده شد، گفت: پرسپولیسی هستم. علی پروین اسطوره است و مرحوم حجازی در قلب میلیون‌های ایرانی جا دارد و بعد از این همه سال که از درگذشت حجازی می‌گذرد باز هم مردم در مراسم سالگردش شرکت می‌کنند و به او ابراز علاقه می‌کنند. خیلی خوب است که شخصیت و منش انسان‌ها به صورتی باشد که بعد از مرگشان هم مردم به یادشان باشند.

حدادی: به صورت اتفاقی به ماده پرتاب دیسک روی آوردم/ با یک سوم قرارداد فوتبالیست می توانیم قهرمان المپیک شویم

ژاپنی‌ها دیسک جدید برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تولید کردند

پرتابگر المپیکی کشورمان درباره راز لباس هایش و پرتاب دیسک بیان کرد: من چیز زیادی درباره تاریخچه پرتاب دیسک نمی‌دانم و شاید دیسک آن گرد است که به آن دیسک می‌گویند. دیسک جدید را ژاپنی‌ها برای المپیک ۲۰۲۰ تولید کردند و این مدل دیسک به صورتی است که اگر پرتاب کنید ۵۰، ۶۰ متر بالاتر از دیسک‌های دیگر پرتاب می‌شود و دنباله نازکی دارد. دیسک جدید را ژاپنی‌ها برای ما فرستادند تا ما هم آن را امتحان کنیم. پرتاب دیسک با انگشت سبابه انجام می‌شود و بقیه انگشتان دیسک را نگه می‌دارند. لباس‌های مسابقات را خودم به همراه یکی از دوستانم طراحی می‌کنیم چرا که تحریم هستیم و هیچ شخصی در تامین لباس‌ها ما را حمایت نمی‌کند. همچنین لباس‌های داخلی هم کیفیتشان به صورتی نیست که در مسابقات بتوان از آن‌ها استفاده کرد. من عکسایش را انتخاب کردم. پارچه اش را از بازار خریدیم و دوخت و دوز و طراحی را خودمان انجام دادیم. در هر مسابقه یک لباس می‌پوشم و در کل روی لباسهایم جمله "چو ایران نباشد تن من مباد" حک شده است.


بیشتر بخوانید: 

حدادی: مسئولان ورزش باید حمایت صددرصد تا المپیک داشته باشند

سپهرزاد: کسب مدال المپیک به شرایط حدادی بستگی دارد

احسان حدادی بعد از کسب سهمیه المپیک به ایران بازگشت


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.